Piper Aircraft przedstawił lekko zmodernizowane samoloty Meridian, Mirage i Matrix, w odmianie, proponowanej na przyszły rok. Maszyny można zamawiać z niewielką zniżką.
Przyszłoroczne modele przeszły w istocie nieznaczny lifting. Piloci otrzymali nowe, bardziej wygodne fotele, ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z kokpitu. Większe są również schowki. Tradycyjne żarówki zastąpiono diodami, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz samolotu. Piloci mogą liczyć, w standardzie, na lepsze słuchawki, pasażerowie na poprawioną wentylację. Zainstalowano dodatkowe gniazdka elektryczne, które pozwolą na pracę urządzeń elektronicznych załogi i pasażerów.
Ta modernizacja, w istocie niewielka, ma duże znaczenie marketingowe. Piper Aircraft w okresie kryzysu znacznie zmniejszył swoją produkcję, z 268 w 2008 do jedynie 90 egz. rok później. W 2010 nastąpiła poprawa, do 160 egz., a dane z pierwszej połowy bieżącego roku dają podstawy do twierdzenia, że wynik ten zostanie powtórzony również w 2011. Nie tyle w odniesieniu do liczby wyprodukowanych samolotów (do czerwca jedynie 59 egz.), ile obrotu (ok. 60 mln USD, a więc tyle, co rok wcześniej, kiedy dostarczono kilkadziesiąt małych i tanich samolotów tłokowych dla szkół lotniczych).
W takiej sytuacji niewielkie choćby podniesienie sprzedaży najdroższych modeli producenta ma kluczowe znaczenie dla przyszłości przedsiębiorstwa.