Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Piper M, model 2012

Lotnictwo cywilne, 12 października 2011

Piper Aircraft przedstawił lekko zmodernizowane samoloty Meridian, Mirage i Matrix, w odmianie, proponowanej na przyszły rok. Maszyny można zamawiać z niewielką zniżką.

Najszybszy i najdroższy z wersji rodziny M, Meridian. Napędzany 500-konnym silnikiem turbośmigłowym P&WC PT6A-42A pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości przelotowej 482 km/h. Trzeba jednak za to zapłacić - w wersji standardowej - 2 mln USD. Przeznaczone również do przewozu 6 osób, Mirage i Matrixy, ze słabszymi 350-konnymi silnikami tłokowymi, kosztują odpowiednio 997,5 tys. oraz 869 tys. USD (Matrix nie ma m.in. hermetyzowanej kabiny) / Zdjęcie: Piper Aircraft

Przyszłoroczne modele przeszły w istocie nieznaczny lifting. Piloci otrzymali nowe, bardziej wygodne fotele, ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z kokpitu. Większe są również schowki. Tradycyjne żarówki zastąpiono diodami, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz samolotu. Piloci mogą liczyć, w standardzie, na lepsze słuchawki, pasażerowie na poprawioną wentylację. Zainstalowano dodatkowe gniazdka elektryczne, które pozwolą na pracę urządzeń elektronicznych załogi i pasażerów.

Ta modernizacja, w istocie niewielka, ma duże znaczenie marketingowe. Piper Aircraft w okresie kryzysu znacznie zmniejszył swoją produkcję, z 268 w 2008 do jedynie 90 egz. rok później. W 2010 nastąpiła poprawa, do 160 egz., a dane z pierwszej połowy bieżącego roku dają podstawy do twierdzenia, że wynik ten zostanie powtórzony również w 2011. Nie tyle w odniesieniu do liczby wyprodukowanych samolotów (do czerwca jedynie 59 egz.), ile obrotu (ok. 60 mln USD, a więc tyle, co rok wcześniej, kiedy dostarczono kilkadziesiąt małych i tanich samolotów tłokowych dla szkół lotniczych).

W takiej sytuacji niewielkie choćby podniesienie sprzedaży najdroższych modeli producenta ma kluczowe znaczenie dla przyszłości przedsiębiorstwa.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.