Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec SEP

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 07 lutego 2008

Szwedzkie ministerstwo obrony zdecydowało o rezygnacji z programu SEP - modułowych pojazdów bojowych - po 14 latach prac i zbudowaniu 4 prototypów.

Od 1994 program pochłonął 950 mln SEK (100 mln Euro). Zostały zbudowane 4 prototypy (w tym prezentowany 8x8). Projekty przewidywały zastosowanie najnowszych technologii, ucyfrowienia pojazdu i zabudowę całej gamy uzbrojenia, łącznie z działami kalibru 120 mm. Taki program okazał się jednak zbyt kosztowny, jak na potrzeby Szwecji. Być może jednak pojazdami zainteresuje się BAE Systems, włączając je do swojej oferty / Zdjęcie: BAE Systems

SEP (Splitterskyddad EnhetsPlattform) lub Modular Armoured Tactical System miał doprowadzić do pozyskania przez szwedzkie wojska lądowe nowoczesnej platformy bojowej, w odmianach gąsienicowej, 6x6 i 8x8.

Obecnie Szwedzi wykorzystują już bardzo wiekowe, gąsienicowe Pbv 302, zbudowane w latach 1966-71 oraz Pbv 401, czyli zakupione z zapasów po armii NRD w 1993 transportery MT-LB.

Ostatnia decyzja zmusi jednak Sztokholm do pozyskania pojazdów za granicą. Szwedzi stwierdzili, że samodzielnie nie są w stanie ponieść kosztów rozwoju konstrukcji. Po fiasku znalezienia partnera, jedynym możliwym rozwiązaniem stało się zlikwidowanie programu.

Był on prowadzony wspólnie przez BAE Systems Hägglunds AB i Försvarets materielverk, szwedzką, cywilną agencję zaopatrzenia wojskowego.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.