Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Japońsko-amerykański zespół MRJ

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 14 lutego 2008

Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI) ogłosił skład grupy, która będzie dostarczać podzespoły dla nowego samolotu regionalnego MRJ. Stworzą go trzej amerykańscy i dwaj japońscy poddostawcy.

Mitsubishi pragnie wejść na rynek samolotów regionalnych, mniej więcej w tym samym czasie, co Rosjanie ze swoim Superjetem 100 i Chińczycy z ARJ21, wykorzystując doświadczenia z kompozytami lotniczymi. Japoński koncern bierze bowiem udział w budowie kompozytowych skrzydeł do Boeingów B787 / Rysunek: MHI

Mitsubishi Regional Jet ma stanowić konkurencję dla samolotów Embraera i Bombardiera, przede wszystkim, na dynamicznie rozwijającym się ryku dalekowschodnim. Samolot o dwóch długościach kadłuba, 33 i 36 m, ma zabierać na pokład 70-96 pasażerów, przewożąc ich na dystans od 1630 do 3630 km, w zależności od wyboru jednej z 6 proponowanych wersji (MRJ90STD, -90ER, -90LR, -70STD, - 70ER, -70LR). W budowie maszyny mają być wykorzystane kompozyty w skali dotąd niespotykanej dla tej klasy samolotów pasażerskich. Japończycy zaczęli już zbierać zamówienia na MRJ, choć oficjalny start programu planowany jest dopiero na ten rok, a produkcja seryjna ma się rozpocząć w 2012. Mitsubishi ogłosił dzisiaj skład grupy dostawców głównych podzespołów. Będzie składała się ona z 3 amerykańskich i 2 rodzimych przedsiębiorstw. Za Pacyfikiem części produkować będą Parker Aerospace (hydraulika), Hamilton Sundstrand Co. (m.in. systemy zasilania elektrycznego, zarządzania sytuacją powietrzną, przeciwpożarowy), Rockwell Collins (system kontroli lotu). Najważniejsi partnerzy japońscy to Nabtesco Co. (elementy systemu kontroli lotu) i Sumimoto Precision Products Co. (podwozie).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.