Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bombardiery dla Eurolotu

Lotnictwo cywilne, 12 marca 2012

Walne zgromadzenie spółki Eurolot zaakceptowało podpisaną kilka dni temu umowę z kanadyjskim Bombardierem o zakupie 8 samolotów modelu Q400 NextGen.

Bombardier Q400 NextGen w barwach Eurolotu. Wnętrze samolotów polskiego przewoźnika zaaranżowano dla 78 pasażerów, co oznacza niemal maksymalne wykorzystanie kabiny, która oferowana jest z 68-80 miejscami siedzącymi. Żywotność samolotu określono na poziomie 67 tys. godzin lub 80 tys. cykli startów/lądowania / Zdjęcie: Eurolot

Zakup Bombardierów ogłoszono oficjalnie w lutym. W ostatni piątek przedstawiciele producenta poinformowali o podpisaniu umowy o zakupie przez Eurolot 8 turbośmigłowych Q400 NextGen, z opcją na 12 kolejnych. Katalogowa wartość zamówionych maszyn wynosi 246 mln USD. Jeżeli wykorzystana zostanie opcja, ta szacunkowa suma wzrośnie do 625 mln USD.

Pierwszy Bombardier trafi do odbiorcy w maju, a pozostałe - w letnim sezonie 2012. Zastąpią one starsze maszyny przewoźnika, a docelowo jego flota ma składać się wyłącznie z Q400. Oznacza to wycofanie nie tylko 14 turbośmigłowych samolotów krótkiego zasięgu ATR42-500 i ATR72-202, ale także 3 turboodrzutowych Embraerów 175, z których dwa są obecnie stale czarterowane przez MON, jako samoloty rządowe.

Bombardiery, dysponujące zasięgiem maksymalnym (przy niższej od przelotowej, prędkości ekonomicznej) nieco ponad 1500 km, będą mogły dolecieć z Warszawy do Moskwy, Rzymu czy Stambułu. Tak więc, mimo, że ich głównym przeznaczeniem będzie łączenie miast naszego kraju, względnie metropolii najbliższych sąsiadów, część z nich będzie realizowała loty w barwach spółki-matki, PLL LOT.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.