Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemiecki demonstrator G5

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 13 marca 2012

Zakłady remontowe FFG Flensburger Fahrzeugbau zaprezentowały niedawno demonstrator nowego transportera opancerzonego, nazwanego wstępnie G5. Szansa na jego produkcję jest jednak niewielka.

Nowy pojazd nawiązuje ogólnym układem do M113. Koła zapożyczono od Leoparda 1. Oba typy pojazdów są remontowane w FFG

Transporter został zaprezentowany publicznie pod koniec lutego bieżącego roku, na targach broni pancernej International Armoured Vehicles w brytyjskim Farnborough. G5 ma masę 25 t. Jest napędzany silnikiem o mocy 560 KM i został wyposażony w gumowe gąsienice amerykańskiej Soucy Track. Może - przynajmniej teoretycznie - osiągnąć prędkość maksymalną 72 km/h i dysponuje zasięgiem 600 km.

Wnętrze G5. Widocznych jest 8 foteli dla żołnierzy desantu. Producent deklaruje jednak, że ze względu na przestronne wnętrze, możliwe jest przewożenie łącznie 12 osób - prawdopodobnie wraz z dwuosobową załogą

Producent nie podał informacji o stopniu ochrony przeciwminowej i balistycznej. Wiadomo natomiast, że G5 oferuje przestronne wnętrze o kubaturze 14,5 m³. Dysponując modułową budową, może być względnie szybko przystosowywany do różnych misji. Przedstawiciele FFG deklarują, że ich demonstrator może stać się modelem bazowym dla różnego rodzaju odmian.

G5 nie jest pierwszą propozycją opancerzonego pojazdu niemieckiego zakładu remontowego. Wcześniej FFG zaprezentowała transporter Waran, będący powiększoną odmianą M113. Wóz ten nie spotkał się jednak z zainteresowaniem klientów / Zdjęcia: FFG

G5 jest typowym demonstratorem, zbudowanym prawdopodobnie ze środków publicznych na prace rozwojowe. Ze względu na stabilną sytuację niemieckich programów pancernych - Bundeswehra kupuje obecnie transportery kołowe Boxer i gąsienicowe bwp Puma - szansa G5 na zdobycie zamówienia rodzimych sił zbrojnych jest minimalna. Według zapewnień FFG, ich konstrukcja spotkała się jednak z zainteresowaniem ze strony przynajmniej dwóch krajów europejskich.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.