Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Aviojeta

Lotnictwo wojskowe, 02 maja 2012

W katastrofie hiszpańskiego samolotu szkolno-treningowego CASA C-101 Aviojet pod Madrytem zginęły dwie osoby - instruktor i pilot.

Do katastrofy doszło 26 kwietnia o 10:45 czasu lokalnego. Samolot szkolno-treningowy CASA C-101 Mirlo rozbił się w rejonie Madrytu, w czasie ćwiczeń nawigacyjnych, w pobliżu miejscowości Alcala de Henare, niedaleko więzienia Madryt II - Alcalá Meco. Wrak spłonął, a członkowie załogi zginęli na miejscu. Nie wiadomo, dlaczego nie użyli foteli wyrzucanych, w które wyposażony by samolot. Jego szczątki zostały rozrzucone na dużym obszarze.

W katastrofie zginął instruktor, 35-letni kpt. Julio Castellón Bueno i student czwartego roku Academia General del Aire (AGA) w San Javier, por. Eduardo Castillo. Pierwszy z nich należał od 2011 do zespołu akrobacyjnego Patrulla Águila.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Jako najbardziej prawdopodobną wskazuje się awarię techniczną jednosilnikowego samolotu. Świadkowie mówili bowiem, że samolot płonął jeszcze przed zderzeniem z ziemią. Ale nie można wykluczyć, że do wypadku przyczyniły się trudne warunki atmosferyczne - mgła i niski pułap chmur.

Rozbity samolot to CASA C-101EB napędzany silnikiem Garret TFE 731. Hiszpańskie wojska lotnicze kupiły ich 88. Pierwszy wszedł do służby w marcu 1980. Poprzednio C-101 rozbił się 20 czerwca 2011 podczas podejścia do lądowania. Wówczas nikt nie zginął.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.