Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Rozbity B-2 to Spirit of Kansas

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 24 lutego 2008

Bombowiec B-2, który rozbił się na Guam, nosił numer burtowy 89-0127. Wracał do macierzystej bazy Whiteman w Missouri.

Prace obsługowe przed pierwszym lotem treningowym z bazy Andersen, 16 października 2007

Samolot z numerem burtowym 89-0127 to Spirit of Kansas (oznaczenie producenta: AV-12, wyprodukowany jako Block 10) dostarczony USAF w połowie lutego 1995. Był jednym z B-2, które wczoraj miały powrócić do macierzystej bazy Whiteman w stanie Missouri. Samolot, który wystartował wcześniej (Spirit of South Carolina lub Spirit of Kitty Hawk), po wypadku zawrócił do bazy Andersen na Guam. Loty wszystkich B-2 wstrzymano.

Cztery B-2, które stacjonowały od 5 października w Andersen AFB, zakończyły turę operacyjną i wracały - nieuzbrojone - do Whiteman. Na Guam zastępuje je 6 B-52 z 96th Bomb Squadron 2nd Bomb Wing z bazy Barksdale w Luizjanie.

Samolot w czasie uzupełniania paliwa nad Pacyfikiem z KC-135 z 121st Refueling Squadron, 20 listopada 2007

Rozbity B-2 jest całkowicie zniszczony. Wypadek nie spowodował jednak żadnych ofiar ani szkód na ziemi. Obaj piloci rozbitego samolotu, którzy się katapultowali, zostali przewiezieni do Guam Naval Hospital. Jeden opuścił go po badaniach, drugiego - rannego - przewieziono do Tripler Army Medical Center w Honolulu z powodu kłopotów z rdzeniem kręgowym.

Baza Andersen została zamknięta dla lotów. Wszystkie samoloty kierowane są do Guam International Airport.

Ceremonia nadania imienia B-2 Spirit of Kansas odbyła się 13 maja 1995

Ostatnie znane zdjęcia B-2 Spirit of Kansas / Zdjęcia: USAF - Senior Airman Brian Kimball

Płonący wrak B-2 na pasie startowym bazy Andersen. Samolot upadł tuż po oderwaniu od ziemi ze zbiornikami pełnymi paliwa


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.