Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Liczniejsza załoga LCS

Marynarka wojenna, 03 lipca 2012

USS Freedom, w czasie kilkumiesięcznej misji operacyjnej w Singapurze będzie miał załogę powiększoną z 40 do ok. 60 osób. Docelowa liczba nie jest jeszcze znana.

USS Freedom jest nowoczesną, zautomatyzowaną jednostką. Okazało się jednak, że przyjęto zbyt optymistyczne założenia dotyczące obciążenia obowiązkami poszczególnych członków załogi i konieczne jest jej zwiększenie / Zdjęcie: US Navy

Podstawowa załoga okrętów klasy Littoral Combat Ship - obu konkurencyjnych typów: klasycznych Freedom i trimaranów Independence - składa się z 40 osób. Do tej liczby US Navy planował dodanie ok. 15 oficerów i marynarzy obsługujących dedukowane zestawy uzbrojenia, np. ZOP. Dopełnieniem miał być maksymalnie 25-osobowy komponent lotniczy. Oba typy fregat zaprojektowano dla 75-76 członków załogi.

Pierwsze doświadczenia ze służby USS Freedom wskazały jednak, że skład podstawowej obsady musi ulec zmianie. Po pierwsze, jest on zbyt mały. Po drugie, ze względu na wysoki stopień zautomatyzowania, wymaga się większej liczby specjalistów i podoficerów. Planuje się także zaokrętowanie 3 elewów dla nabrania przez nich doświadczenia.

W przyszłym roku fregata odbędzie 10-miesięczną misję w Singapurze. Dokładny skład podstawowej załogi zostanie ostatecznie ustalony pod koniec 2012. Obecnie planuje się jej wzmocnienie o 2 oficerów, tyluż podoficerów starszych oraz 16 podoficerów młodszych i marynarzy. Oznacza to, że po przyjęciu obsługi modułu ZOP i komponentu lotniczego, załoga może osiągnąć nawet 100 ludzi.

W związku z tym analizuje się obecnie możliwość przystosowania jednostki do większej liczby osób. Znalezienie dla nich miejsc do spania nie powinno stanowić problemu. Obecnie na USS Freedom w kajutach zainstalowano piętrowe koje. Ze względu na przestronność pomieszczeń, możliwe jest jednak wykorzystanie trzypoziomowych łóżek. Ostatecznym rozwiązaniem może być zamontowanie kontenerów mieszkalnych na pokładzie.

Większy problem wiąże się z instalacjami wewnętrznymi, w tym sanitarną, wodna i klimatyzacji. Przedstawiciele US Navy wskazują, że istnieją jednak stosunkowo dogodne, z technicznego punktu widzenia, możliwości modernizacji oryginalnego projektu.

Na razie nie ujawniono, czy podobny kłopoty dotyczą konkurencyjnego USS Independence. Można się jednak spodziewać, że tak, ponieważ oba typu powstały z wykorzystaniem identycznych systemów uzbrojenia, łączności i rozpoznania.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.