Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Liczniejsza załoga LCS

Marynarka wojenna, 03 lipca 2012

USS Freedom, w czasie kilkumiesięcznej misji operacyjnej w Singapurze będzie miał załogę powiększoną z 40 do ok. 60 osób. Docelowa liczba nie jest jeszcze znana.

USS Freedom jest nowoczesną, zautomatyzowaną jednostką. Okazało się jednak, że przyjęto zbyt optymistyczne założenia dotyczące obciążenia obowiązkami poszczególnych członków załogi i konieczne jest jej zwiększenie / Zdjęcie: US Navy

Podstawowa załoga okrętów klasy Littoral Combat Ship - obu konkurencyjnych typów: klasycznych Freedom i trimaranów Independence - składa się z 40 osób. Do tej liczby US Navy planował dodanie ok. 15 oficerów i marynarzy obsługujących dedukowane zestawy uzbrojenia, np. ZOP. Dopełnieniem miał być maksymalnie 25-osobowy komponent lotniczy. Oba typy fregat zaprojektowano dla 75-76 członków załogi.

Pierwsze doświadczenia ze służby USS Freedom wskazały jednak, że skład podstawowej obsady musi ulec zmianie. Po pierwsze, jest on zbyt mały. Po drugie, ze względu na wysoki stopień zautomatyzowania, wymaga się większej liczby specjalistów i podoficerów. Planuje się także zaokrętowanie 3 elewów dla nabrania przez nich doświadczenia.

W przyszłym roku fregata odbędzie 10-miesięczną misję w Singapurze. Dokładny skład podstawowej załogi zostanie ostatecznie ustalony pod koniec 2012. Obecnie planuje się jej wzmocnienie o 2 oficerów, tyluż podoficerów starszych oraz 16 podoficerów młodszych i marynarzy. Oznacza to, że po przyjęciu obsługi modułu ZOP i komponentu lotniczego, załoga może osiągnąć nawet 100 ludzi.

W związku z tym analizuje się obecnie możliwość przystosowania jednostki do większej liczby osób. Znalezienie dla nich miejsc do spania nie powinno stanowić problemu. Obecnie na USS Freedom w kajutach zainstalowano piętrowe koje. Ze względu na przestronność pomieszczeń, możliwe jest jednak wykorzystanie trzypoziomowych łóżek. Ostatecznym rozwiązaniem może być zamontowanie kontenerów mieszkalnych na pokładzie.

Większy problem wiąże się z instalacjami wewnętrznymi, w tym sanitarną, wodna i klimatyzacji. Przedstawiciele US Navy wskazują, że istnieją jednak stosunkowo dogodne, z technicznego punktu widzenia, możliwości modernizacji oryginalnego projektu.

Na razie nie ujawniono, czy podobny kłopoty dotyczą konkurencyjnego USS Independence. Można się jednak spodziewać, że tak, ponieważ oba typu powstały z wykorzystaniem identycznych systemów uzbrojenia, łączności i rozpoznania.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.