Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Porozumienie w sprawie rozwoju bsl

Lotnictwo wojskowe, 26 lipca 2012

Wielka Brytania i Francja zawarły porozumienie o współpracy przy rozwoju bsl Watchkeeper. Umowa zakłada także kooperację przy opracowaniu i konstrukcji bezzałogowców uderzeniowych.

Zdjęcie: MO Wielkiej Brytanii

Bsl WK450 Watchkeeper jest owocem współpracy Thalesa UK i Elbit Systems. Powstał na bazie konstrukcji izraelskiego Hermesa 450. W połowie 2011 brytyjskie MO poinformowało o planach wysłania kilku systemów WK450 do Afganistanu. Ze względu na zawirowania biurokratyczne, w dalszym ciągu nie udało się jednak tego planu zrealizować. Londyn zamówił w przeszłości 54 systemy WK450

Francusko-brytyjskie porozumienie zakłada zakup przez Paryż jednego WK450. Bsl zostanie następnie poddany serii testów, które mają potrwać do połowy 2013. W razie pozytywnego zaopiniowania, Watchkeeper może w przyszłości znaleźć się w wyposażeniu francuskich sił zbrojnych.

W najbliższej przyszłości z kolei BAE Systems i francuski Dassault Avition mają podjąć współpracę przy rozwoju uderzeniowego systemu UCAV (unmanned combat aerial vehicle). Prace określające parametry technologiczne nowego bsl mają potrwać 12-15 miesięcy. Jest to spowodowane potrzebą gruntownego przestudiowania wymagań stawianych nowemu systemowi, tak aby jego przydatność operacyjna (wraz z pojawiającymi się w czasie modyfikacjami) odpowiadała wymaganiom pola walki za 20-30 lat. Koszt etapu B+R szacowany jest na niecałe 16 mln USD. Obydwie strony podzielą się nim po połowie.

Nie udało się osiągnąć porozumienia dotyczącego współpracy przy rozwoju bsl klasy MALE (medium-altitude, long-endurance). Jednym z powodów jest konieczność przeprowadzenia przez Paryż prac koncepcyjnych nad nową rządową strategią wdrożenia do służby MALE. Już w 2010 doszło do podpisania porozumienia pomiędzy BAE Systems a Dassault Avation o rozwoju własnej konstrukcji (program Telemos). Obecnie rozważa się zaproszenie do programu niemieckich firm specjalizujących się w tym segmencie rynku zbrojeniowego.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.