Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy C-212 dla Wietnamu

30 sierpnia 2012

Airbus Military poinformował o przekazaniu 1. z 3 zamówionych samolotów patrolowych C-212-400 dla wietnamskiej straży przybrzeżnej.

Zdjęcie: Airbus Military

Przekazanie samolotu odbyło się dzisiaj w stolicy kraju, Hanoi. W drodze do Wietnamu C-212 odbył 10-dniową podróż przez Europę, Bliski Wschód oraz Azję Południową, dokonując międzylądowań, m.in. na Słowacji, w Grecji, Egipcie, Arabii Saudyjskiej oraz Indiach. Oblot miał na celu, z jednej strony, sprawdzenie działania poszczególnych systemów maszyny. Z drugiej zaś był elementem działań marketingowych, mających promować produkt Airbusa wśród potencjalnych nabywców.

Zamówione przez Wietnam C-212-400 będą angażowane w realizację szeregu zadań związanych, m.in. z patrolowaniem wybrzeża, akcjami SAR, reagowaniem kryzysowym na wypadek katastrofy naturalnej oraz zwalczaniem przemytu towarów i ludzi. Z tego względu jeszcze w 2008 podpisane zostało porozumienie ze Swedish Space Company (SSC) na wyposażenie maszyn w system MSS 6000. W jego skład wchodzi, m.in. radar obserwacji bocznej (SLAR), kamery video, system automatycznej identyfikacji (AIS), skanery IR/UV, głowica elektrooptyczna (FLIR), a także nowoczesne systemy komunikacji.

Za realizację umowy odpowiedzialne jest SSC oraz Saab. Montaż odbywa się na terenie lotniska Skavsta w Sztokholmie, gdzie samoloty trafiają prosto z fabryk Airbusa w Sevilli.

Przekazany dzisiaj C-212 jako pierwszy został doposażony w MSS 6000. Obecnie trwa montaż systemu na pokładzie drugiego z samolotów. Trzecia maszyna ma trafić do Szwecji jeszcze w bieżącym roku.


Drukuj Góra