USAF zdecydowały ostatecznie o wycofaniu z linii samolotów klasy stealth 1. generacji F-117A. Ostatni lot do bazy Tonopah, w której będą przechowywane samoloty tego typu, ma odbyć się 21-22 kwietnia.
Dzisiaj w bazie USAF Wright-Patterson odbywa się pierwsza, nieformalna ceremonia pożegnania samolotu. F-117A latają od 27 lat (prototyp oblatano 18.06.81, wyprodukowano 59 maszyn tego typu). Ich konstrukcja była całkowicie podporządkowana małej wykrywalności przez radiolokatory i inne systemy używane przez współczesne siły zbrojne. Samolot, składający się z wielu płaskich powierzchni, pokrytych specjalną okładziną pochłaniającą promieniowanie elektromagnetyczne, jest trudny w eksploatacji. Obecnie zmniejszenie odbicia radiolokacyjnego uzyskuje się także w przypadku powierzchni krzywoliniowych, znacznie doskonalszych aerodynamicznie, pokrytych specjalnymi farbami, mniej podatnymi na uszkodzenia niż przyklejane powłoki.
Samoloty F-117A były wielokrotnie wykorzystywane do niespodziewanego atakowania wybranych celów bombami kierowanymi (Panama, Irak, Jugosławia, Afganistan). Dzięki swym właściwościom nie były wykrywane przez stacje radiolokacyjne przeciwnika. Potwierdzone zostało tylko jedno zestrzelenie F-117A - 27 marca 1999 przez obronę przeciwlotniczą Jugosławii, pociskiem rakietowym systemu S-125.
Pierwotna decyzja o rezygnacji zapadła w grudniu 2005. Planowano wówczas ich wycofaniu z linii do października 2008. 10 F-117A wycofano w grudniu 2006. W 2007 taki los spotkał 27 kolejnych samolotów. 7 F-117A zostało zniszczonych w wyniku różnych awarii i zestrzelenia. Łącznie na F-117A latało 558 pilotów.
Pierwszych 6 F-117A zostanie pożegnanych oficjalnie w rodzimej bazie Holloman w New Mexico jutro. Do swego ostatniego lotu F-117A wystartuje 21 kwietnia z Holloman po zakończeniu kolejnej oficjalnej ceremonii. Po drodze do ostatecznego celu wyląduje w Palmdale w Kalifornii, miejscu narodzin projektu samolotu (został on skonstruowany przez Advanced Development Programs Lockheed Martina - słynne Skunks Works), gdzie odbędzie się jeszcze jedna uroczystość. 22 kwietnia samolot trafi do Tonopah Test Range w Newadzie - miejsca oblotu prototypu i pierwszej bazy F-117A w czasie, gdy były one jeszcze ściśle strzeżonym sekretem USAF. Po zdemontowaniu będą przechowywane w hangarach, które służyły im w czasie służby.
Samoloty F-117A zostaną zastąpione myśliwcami wielozadaniowymi klasy stealth nowej generacji - F-22 i F-35.