Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

C-130H z nowym silnikiem

Lotnictwo wojskowe, 18 września 2012

Rolls-Royce poinformował o rozpoczęciu testów powietrznych należących do wojsk lotniczych USA transportowych C-130H wyposażonych w zmodernizowane silniki Allison T56 w wersji 3.5.

Zgodnie z planami USAF modernizacji silników ma zostać poddanych ponad 200 Herculesów w wersji H. Na zdjęciu pierwszy z nich na płycie lotniska w bazie Edwards przed lotem testowym / Zdjęcie: Rolls-Royce

Pierwszy lot testowy został przeprowadzony przed kilkoma dniami na terenie bazy wojsk lotniczych Edwards w Kalifornii. Poprzedziła go seria prób naziemnych, w trakcie których producentowi udało się uzyskać spadek zużycia paliwa nawet o 8%. Było to możliwe, m.in. dzięki zamontowaniu nowych, wydajniejszych łopat wirników.

Testy powietrzne będą kontynuowane w najbliższych miesiącach. Jeżeli potwierdzą one pierwsze optymistyczne wyniki, zmodernizowane do wersji 3.5 silniki zostaną seryjnie zamontowane na wykorzystywanych przez USAF C-130H. Według przedstawicieli wojsk lotniczych, rozwiązanie to pozwoli nie tylko na zmniejszenie kosztów eksploatacji maszyn (szacowane oszczędności na poziomie 2 mld USD), ale także wydłuży ich resurs do 2040.

Poza USAF silniki rodziny T56 napędzają także Herculesy wchodzące w skład, m.in. wojsk lotniczych Maroka (Katastrofa Herculesa w Maroko, 2011-07-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.