Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Marrua – nowy wóz armii brazylijskiej

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 12 marca 2008

Od stycznia 2008 armia brazylijska dysponuje nowoczesnym, tanim wozem terenowym własnej produkcji - Agrale Marrua AM2, który zdobywa sobie uznanie w siłach zbrojnych innych państw Ameryki Łacińskiej.

Pierwszy wariant wozu Marrua. Samochody dostarczane są do 3 batalionu logistycznego armii lądowej, stacjonującego w garnizonie Nowa Santa Rita, w stanie Rio Grande do Sul. Pierwszą partię 8 nowych wozów przekazano w styczniu 2008 / Zdjęcie: Santago Rivas

Marrua powstał jako rozwinięcie rodziny wozów specjalnych koncernu Agrale, który zajmuje dominującą pozycję na brazylijskim rynku maszyn rolniczych i pojazdów użytkowych. Korporacja jest własnością Francisco Stedile Group - całkowicie brazylijskiego konsorcjum finansowego. Od 1965 Agrale zajmuje się produkcją wszystkiego, co związane jest z uprawą ziemi i transportem. Do tej pory zbudowała 338 tys. silników wysokoprężnych, 64 tys. traktorów, 100 tys. motocykli i 34 tys. ciężarówek.

Marrua wypróbowywany był przez wojsko, w różnych warunkach terenowych, z różnymi rodzajami uzbrojenia, od 2003. Wojskowe świadectwo typu uzyskał w lipcu 2007. Zastąpić ma tysiące różnych wozów terenowych użytkowanych w siłach zbrojnych Brazylii. Jest tani i tak zbudowany, aby można go serwisować za pomocą kilku prostych narzędzi, w najbardziej prymitywnych warunkach. Napędza go 132-konny brazylijski turbodiesel MWM, przekazując moment obrotowy za pomocą pięciobiegowej skrzyni przekładniowej. Wóz przewozi 4 osoby lub transportuje 500 kg ładunku. Może także równocześnie ciągnąć przyczepy lub uzbrojenie o masie 500 kg.

Linia produkcyjna Marrua, budowanych dla armii brazylijskiej / Zdjęcie: Santago Rivas

Brazylijczycy zamierzają go także wykorzystać w charakterze pojazdu szturmowego dla lekkich formacji. Wówczas uzbrojony jest w półcalowe kaemy M2, a w wariancie wsparcia, w działa bezodrzutowe oraz wyrzutnie ppk. Będzie także produkowany jako wóz dowodzenia i łączności oraz ewakuacji medycznej.

W lutym 2008 koncern Agrale oznajmił, że po uzyskaniu pełnej homologacji pojazdu w Argentynie rozpocznie produkcję Marrua także w tym kraju. Agrale zamierza zainwestować 10 mln dolarów w budowę montowni Marrua na terenie 200 tys. m kw., nieopodal miejscowości Mercedes, 90 km od Buenos Aires. Prace przebiegają tak szybko, że pierwsze wozy mają zostać zmontowane już w czerwcu 2008.

Marrua przeszły z powodzeniem serię testów wojskowych w Argentynie. Armia argentyńska jest pełna entuzjazmu dla nowoczesnego pojazdu brazylijskiego. Najprawdopodobniej jeszcze w 2008, pierwsze Marrua z montowni w Mercedes znajdą się w rękach żołnierzy argentyńskich.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa i Juana Carlosa Cicalesiego


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.