Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Chińsko-amerykański śmigłowiec bezzałogowy

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 28 września 2012

W ChRL oblatano bezzałogowy śmigłowiec SVU-200 zaprojektowany przez emerytowanego amerykańskiego konstruktora. Lot był całkowicie autonomiczny.

Sunward Tech SVU-200 to zmodyfikowany śmigłowiec Fetters AeroSpace Star Lite. Dennis Fetters dwa lata temu przeniósł się do Changsha, aby stanąć na czele zespołu konstruującego SVU-200 / Zdjęcie: Fetters AeroSpace

Bezzałogowy SVU-200 został zaprojektowany dla Hunan Sunward Science and Technology w Changsha, przez Dennisa Fettersa. Wcześniej projektował on w USA wiatrakowce i małe śmigłowce, w tym jednomiejscowego Mini-500. Fetters przeszedł na emeryturę w 2000, a obecnie określa siebie jako wędrownego projektanta wiropłatów.

Sunward Tech SVU-200 to zmodyfikowany śmigłowiec Fetters AeroSpace Star Lite, zaprojektowany przez Fettersa jeszcze w USA. Amerykański konstruktor przeniósł się do Changsha 2 lata temu, by stanąć na czele zespołu konstruującego SVU-200. Przekształcił on zdalnie sterowany śmigłowiec w latający całkowicie autonomicznie bezzałogowiec, startujący i lądujący samodzielnie.

W pierwszym autonomicznym locie, który odbył się 4 września, SVU-200 pokonał trasę o kształcie krzyża o ramionach równych 4 i 5 km. Punkty zwrotne wyznaczył GPS. Śmigłowiec zachowywał się stabilnie i leciał zgodnie z programem ze średnią prędkością 43 km/h.

SVU-200 może przenosić ładunek użyteczny o masie 200 kg. Można go umieścić w dwóch komorach, z przodu i z tyłu kadłuba. Ładunki mogą być przenoszone także na zewnątrz, podobnie jak dodatkowe zbiorniki paliwa.

Zaprojektowany przez Fettersa śmigłowiec jest napędzany silnikiem Rotax 528. Konstruktor tak zaprojektował kanały dolotowe i wylotowe, że uzyskał moc większą o 13 KM od nominalnych 65 KM. Obliczeniowa prędkość maksymalna SVU-200 wynosi 209 km/h.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.