Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

5 terminal Heathrow otwarty

Lotnictwo cywilne, 15 marca 2008

W piątek odbyło się uroczyste otwarcie 5. terminala London Heathrow Airport, największego wolnostojącego brytyjskiego budynku, który pochłonął 4,3 mld GBP.


Budowa ogromnego terminala zmniejszy tłok na Heathrow, jednak nie doprowadzi do zwiększenia ruchu lotniczego. To może zapewnić dopiero wybudowanie nowego pasa startowego i 6 Terminala (zobacz: Większe Heathrow) / Zdjęcie: BAA

W uroczystości wzięła udział królowa Elżbieta II. Ta sama, która 53 lata temu otwierała pierwszy budynek terminalowy na Heathrow, dzisiejszy Terminal 2. Pierwsi pasażerowie skorzystają z nowego obiektu 27 marca. Będą to osoby lecące do Hong Kongu.

W 2007 Heathrow przyjął 68 mln pasażerów, czyli średnio 186 tys. osób dziennie, o 60 tys. więcej, niż przewidywali projektanci. W związku z szybko rozwijającym się ruchem lotniczym władze lotniska rozważały budowę nowego terminala już w 1982. Zgodę rządu otrzymano jednak dopiero w 2001. Rok później rozpoczęła się budowa obiektu, położonego w zachodniej części portu, między północnym i południowym pasem startowym.

Jest to jeden z większych wolnostojących budynków w Europie i największy w Wielkiej Brytanii. Ma 396 m długości, 170 m szerokości i wysokość 40 m, czyli 13-piętrowego wieżowca. Jego budowa pochłonęła 4,3 mld GBP i zmusiła do zmienienia koryt dwóch strumieni.

Obecnie obiekt nie jest w pełni ukończony. Trzecia hala zostanie oddana do użytku w 2011, zwiększając liczbę jednorazowo przyjmowanych samolotów z obecnych 50 do 60. Już teraz jednak Terminal 5A jest przystosowany do obsługiwania Airbusów A380.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.