Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Osłona transportu morskiego

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 16 października 2012

Wczoraj Marynarka Wojenna rozpoczęła kolejne w tym roku manewry OGZ. Scenariusz ćwiczenia zakłada prowadzenie operacji osłony morskich szlaków komunikacyjnych i utrzymania bezpieczeństwa transportu morskiego w obliczu sytuacji kryzysowej.

Śmigłowiec pokładowy SH-2G może być wykorzystywany do prowadzenia rozpoznania, wykrywania i identyfikacji celów nawodnych oraz poszukiwania, śledzenia i niszczenia okrętów podwodnych. Może prowadzić działania poszukiwawczo-ratownicze SAR i wykonywać zadania logistyczne (np. zaopatrywania własnych jednostek pływających). SH-2G jest wyposażony w radar obserwacji obiektów nawodnych i systemy do wykrywania okrętów podwodnych: wyrzucane pławy radiohydroakustyczne oraz detektor anomalii magnetycznych. Przystosowany jest również do przenoszenia torpedy MU90 i prowadzenia ognia z pokładowej broni strzeleckiej / Zdjęcie: MW

Okrętową Grupę Zadaniową (OGZ), tworzą siły 3. Flotylli Okrętów w Gdyni, 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu oraz Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej w Gdyni Babich Dołach, a także Siły Powietrzne RP. W jej skład wchodzą: fregata rakietowa ORP Gen. T. Kościuszko z bazującym na jej pokładzie śmigłowcem SH-2G, okręt rakietowy ORP Orkan, okręt dowodzenia siłami obrony przeciwminowej ORP Kontradmirał X. Czernicki, niszczyciel min ORP Mewa, trałowiec ORP Gopło, zbiornikowiec Z-1 oraz samoloty patrolowo-rozpoznawcze An-28B1R (M28 Bryza 1R). W ćwiczeniu uczestniczy również jednostka specjalna Formoza oraz należące do SP RP samoloty Su-22M4.

Głównym założeniem manewrów jest przeprowadzenie operacji osłony morskich szlaków komunikacyjnych, którymi dostarczane są do portów surowce i towary strategiczne oraz pomoc wojskowa, logistyczna i humanitarna. Załogi okrętów będą monitorowały morskie szlaki komunikacyjne, wykonają strzelania artyleryjskie do celów morskich i strzelania rakietowe do celów powietrznych.

Podczas ćwiczenia prowadzone będzie rozpoznanie, stawianie własnych zagród minowych oraz poszukiwanie i zwalczanie zagród minowych przeciwnika. Przećwiczone zostaną także działania antyterrorystyczne i antypirackie. Marynarze prowadzić będą operacje abordaż i blokadowe – kontrola podejrzanych jednostek pływających, jak również niedopuszczenie ich w rejony portów oraz istotnych dla transportu morskiego szlaków żeglugowych.

Działania okrętów będą wspierać śmigłowce SH-2G z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach oraz samoloty patrolowo-rozpoznawcze An-28B1R (M28 Bryza 1R) z 44. Bazy Lotnictwa Morskiego w Siemirowicach.

Istotnym elementem manewrów będzie zaopatrywanie na morzu – RAS (Replenishment at Sea). Chodzi o uzupełnianie przez okręty zapasów paliwa, wody i innego zaopatrzenia z jednostki logistycznej bez konieczności wchodzenia do portów. Takie rozwiązanie pozwala okrętom na długotrwałe przebywanie na misji. Fregaty rakietowe mogą samodzielnie operować do 30 dni, a dzięki operacjom RAS czas ten jest praktycznie nieograniczony.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.