Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozbił się Su-25 rosyjskich WWS

Lotnictwo wojskowe, 20 marca 2008

Dziś o 10:33 czasu lokalnego (01:33 polskiego), około 140 km od Władywostoku, rozbił się samolot szturmowy Su-25 z garnizonu lotniczego w Czernichowce. Pilot zginął.

Do katastrofy doszło 5 km od wschodniego brzegu jeziora Chanka, niedaleko miejscowości Nowosielskoje rejonu Spasskowo w Primorskim Kraju. Według rzecznika dowódcy rosyjskich WWS, płk. Aleksandra Drobyszewskiego, jej powodem była awaria techniczna w czasie strzelania treningowego. Według nieoficjalnych informacji, chodzi o wybuch ładunku bojowego nieokreślonego typu. Agencja Diejta donosi, że przed rozbiciem samolotu zapalił się jego silnik, o czym informował pilot. Później łączność została zerwana. Prawdopodobnie samolot wybuchł w powietrzu. Taką informację przekazano rodzinie.

Pilot rozbitego samolotu, płk Siergiej Jakowienko, miał 39 lat i 18-letnie doświadczenie w lataniu. Był absolwentem wojskowej szkoły lotniczej w Barnaule.

Samolot należał do 187. lotniczego pułku szturmowego. Wyprodukowano go w 1986. Od ostatniego remontu wylatał 400 godzin. Dowódca WWS czasowo zawiesił loty Su-25.

Poprzednia katastrofa Su-25 miała miejsce blisko 2 lata temu. W czerwcu 2006 z winy pilota rozbił się Su-25 w rejonie Briańska. W maju 2005 z przyczyn technicznych rozbił się Su-25 w górach Tadżykistanu. Pilot katapultował się i przeżył. W kwietniu 2002 inny Su-25 rozbił się z powodu błędu pilota w Czeczenii (w tym samym czasie doszło do katastrofy ukraińskiego Su-25). Także w Czeczenii, w czerwcu 2001 jednocześnie rozbiły się 2 Su-25. Również w tym wypadku przyczyną był błąd pilotażu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.