Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

T-70 nadal bez umowy

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 10 grudnia 2012

Mimo upływy 20 miesięcy od wyboru przez Turcję zmodernizowanego śmigłowca wielozadaniowego S-70i (oznaczonego jako T-70), przedstawiciele Sikorsky Aircraft nie podpisali jeszcze finalnej umowy.

Jeden z S-70i zmontowanych w PZL Mielec. W myśl wstępnych ustaleń z Turcją, Sikorsky Aircraft będzie zlecał produkcję eksportowych S-70i także dla zakładom Turkish Aerospace Industries (TAI) / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Sikorsky T-70 pokonał włoskiego AW149 przetargu na śmigłowiec wielozadaniowy dla tureckich sił zbrojnych w kwietniu ub.r. Ankara zamówiła wstępnie 109 T-70 (z opcją na 12 dodatkowych maszyn). 30 śmigłowców ma trafić do żandarmerii, po 20 do wojsk lądowych, policji i straży pożarnej, 11 do sił specjalnych, a po 6 do wojsk lotniczych. Wartość programu jest szacowana na 3,5-4 mld USD. Docelowo Turcja jest zainteresowana zakupem ok. 500 wiropłatów tego typu. Liczy także na ewentualne transakcje eksportowe (Turcja wybrała T-70, 2011-04-22).

Według ubiegłotygodniowego dziennika Hurriyet, negocjacje w sprawie szczegółów transakcji ciągle się nie zakończyły, a strona amerykańska żąda nawet renegocjacji umowy. Przyczyny nie zostały ujawnione. Wiadomo jednak, że w produkcję podzespołów T-70 zostanie zaangażowanych kilkanaście tureckich przedsiębiorstw, a ich licencyjny montaż będzie odbywał się w zakładach TAI (Black Hawk w 67% turecki, 2011-05-14). Autorzy artykułu przypuszczają, że konieczność prowadzenia równoległych rozmów z tymi wszystkimi podmiotami jest podstawową przyczyną opóźnień.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.