Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejny certyfikat dla DA42

Lotnictwo cywilne, 27 marca 2008

Austriacki Diamond Aircraft DA42 otrzymał certyfikat dla instalacji antyoblodzeniowej amerykańskich władz lotnictwa cywilnego (FAA). Nastąpiło to dopiero 2 lata po uzyskaniu podobnego pozwolenia w Europie.

Certyfikowanie instalacji antyoblodzeniowej na DA42 może przyczynić się do pewnego wzrostu sprzedaży w USA. Samolot, którego cena wynosi ok. 600 tys. USD, reklamowany jest jako niebywale oszczędny. Faktem jest, że mniej niż 10 l paliwa na przebycie 100 km to wynik wyjątkowy i nawet w USA, gdzie ceny paliw są niskie, czynnik ten może odegrać pewną rolę - podobne samoloty: Piper PA-44 Seminole i Beechcraft 76 Duchess zużywają nawet dwa razy więcej paliwa / Zdjęcie: Diamond Aircraft Industries

DA42 został dopuszczony do sprzedaży w Europie w 2004, a rok później w USA. W 2006 europejskie władze lotnictwa cywilnego przyznały certyfikat dla instalacji antyoblodzeniowej samolotu. Podobny dokument w za Atlantykiem - na największym rynku zbytu dla maszyn tego typu - miał być wydany z niewielkim opóźnieniem. Zajęło to jednak prawie 2 lata. Obecnie instalacje mogą być już zakładane na samolotach w USA. Koszty części i pracy pokryje producent.

Samolot austriackiego wytwórcy cieszy się w Stanach Zjednoczonych sporym powodzeniem. Ten czteroosobowy samolot o masie maksymalnej 1783 kg, napędzany jest dwoma, dwulitrowymi turbodieslami Thielert Centurion o mocy 135 KM każdy, które zapewniają zasięg 1 475 km i prędkość maksymalną 282 km/h. Jednocześnie osiągnięto bardzo niskie zużycie paliwa, nawet niecałe 22 l/h lotu.


Drukuj Góra