Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejny certyfikat dla DA42

Lotnictwo cywilne, 27 marca 2008

Austriacki Diamond Aircraft DA42 otrzymał certyfikat dla instalacji antyoblodzeniowej amerykańskich władz lotnictwa cywilnego (FAA). Nastąpiło to dopiero 2 lata po uzyskaniu podobnego pozwolenia w Europie.

Certyfikowanie instalacji antyoblodzeniowej na DA42 może przyczynić się do pewnego wzrostu sprzedaży w USA. Samolot, którego cena wynosi ok. 600 tys. USD, reklamowany jest jako niebywale oszczędny. Faktem jest, że mniej niż 10 l paliwa na przebycie 100 km to wynik wyjątkowy i nawet w USA, gdzie ceny paliw są niskie, czynnik ten może odegrać pewną rolę - podobne samoloty: Piper PA-44 Seminole i Beechcraft 76 Duchess zużywają nawet dwa razy więcej paliwa / Zdjęcie: Diamond Aircraft Industries

DA42 został dopuszczony do sprzedaży w Europie w 2004, a rok później w USA. W 2006 europejskie władze lotnictwa cywilnego przyznały certyfikat dla instalacji antyoblodzeniowej samolotu. Podobny dokument w za Atlantykiem - na największym rynku zbytu dla maszyn tego typu - miał być wydany z niewielkim opóźnieniem. Zajęło to jednak prawie 2 lata. Obecnie instalacje mogą być już zakładane na samolotach w USA. Koszty części i pracy pokryje producent.

Samolot austriackiego wytwórcy cieszy się w Stanach Zjednoczonych sporym powodzeniem. Ten czteroosobowy samolot o masie maksymalnej 1783 kg, napędzany jest dwoma, dwulitrowymi turbodieslami Thielert Centurion o mocy 135 KM każdy, które zapewniają zasięg 1 475 km i prędkość maksymalną 282 km/h. Jednocześnie osiągnięto bardzo niskie zużycie paliwa, nawet niecałe 22 l/h lotu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.