Austriacki Diamond Aircraft DA42 otrzymał certyfikat dla instalacji antyoblodzeniowej amerykańskich władz lotnictwa cywilnego (FAA). Nastąpiło to dopiero 2 lata po uzyskaniu podobnego pozwolenia w Europie.
DA42 został dopuszczony do sprzedaży w Europie w 2004, a rok później w USA. W 2006 europejskie władze lotnictwa cywilnego przyznały certyfikat dla instalacji antyoblodzeniowej samolotu. Podobny dokument w za Atlantykiem - na największym rynku zbytu dla maszyn tego typu - miał być wydany z niewielkim opóźnieniem. Zajęło to jednak prawie 2 lata. Obecnie instalacje mogą być już zakładane na samolotach w USA. Koszty części i pracy pokryje producent.
Samolot austriackiego wytwórcy cieszy się w Stanach Zjednoczonych sporym powodzeniem. Ten czteroosobowy samolot o masie maksymalnej 1783 kg, napędzany jest dwoma, dwulitrowymi turbodieslami Thielert Centurion o mocy 135 KM każdy, które zapewniają zasięg 1 475 km i prędkość maksymalną 282 km/h. Jednocześnie osiągnięto bardzo niskie zużycie paliwa, nawet niecałe 22 l/h lotu.