Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

T-22M3 made in China?

Lotnictwo wojskowe, 31 grudnia 2012

Według nieoficjalnych informacji, Chiny kupią od Rosji linię montażową bombowców Tu-22M3. Informację przekazali chińscy blogerzy.

Tu-22M3 to bombowiec średniego zasięgu o zmiennej geometrii skrzydeł i prędkości maksymalnej rzędu 2000 km/h. Ma maksymalną masę startową 125 t i może przenosić do 24 t uzbrojenia, w tym pociski klasy powietrze-ziemia, bomby konwencjonalne i kierowane. Najważniejszą jednak jego cechą jest możliwość przenoszenia pocisków z głowicami jądrowymi. Jego maksymalny zasięg to 7 tys. km bez tankowania / Zdjęcie: Aleks Beltiukow

Według chińskich blogerów, Rosja za 1,5 mld USD sprzeda ChRL linię montażową Tu-22M3. Umowa przewiduje również dostarczenie podzespołów i silników dla wyprodukowania 36 samolotów. Pierwsza partia ma obejmować 12 bombowców druga – 24. W Chinach samolot będzie występował jako H-10.

Wartość doniesienia jest problematyczna. Jest to bowiem już trzecia tego typu informacja w ciągu 7 lat. Po raz pierwszy pojawiła się w 2005, drugi raz w czerwcu br. Nie została także w żaden sposób potwierdzona oficjalnie.

Tu-22M3 miałyby zastąpić produkowane w Chinach na rosyjskiej licencji bombowce H-6 (wersja Tu-16).W 2007 pokazano prototyp głęboko zmodernizowanej odmiany tego samolotu (H-6K w linii, 2011-05-12).

Scenariusz ten jest o tyle prawdopodobny, że ostatnie Tu-22 zostały przekazane WWS w 1997, nie jest to więc konstrukcja nowoczesna. By przedłużyć okres służby części z tych bombowców w lutym 2012 zdecydowano o modernizacji ok. 30 maszyn (Modernizacja Tu-22M3, 2012-02-01). Będą to prawdopodobnie jedyne samoloty tego typu pozostające w służbie po 2020.

Co więcej, w 2009 ministerstwo obrony Rosji podpisało z kompanią Tupolewa umowę na opracowanie nowego bombowca, który zastąpi obecnie używane Tu-22M3, Tu-95MS i Tu-160 (Nowy bombowiec dalekiego zasięgu dla WWS, 2009-08-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.