Jedyny egzemplarz szkolnego Thorp/Paulic T-3B1 został przewieziony z Hiller Aviation Museum w San Carlos, do Oakland Aviation Museum (OAM). Samolot został zbudowany prawie 90 lat temu właśnie w tym mieście.
John Thorp był inżynierem, mającym znaczny wpływ na rozwój amerykańskich konstrukcji lotniczych, od lat 1930. do 1970. Koncentrował się przede wszystkim na lekkich maszynach napędzanych silnikami tłokowymi. Zaprojektował ich łącznie kilkadziesiąt, a najsłynniejszym dziełem był Piper Cherokee.
Na początku kariery Thorp stworzył projekty całej rodziny samolotów szkolnych, a pierwszym zbudowanym prototypem był T-3, dwu lub maksymalnie czteroosobowa maszyna dla szkoły lotniczej Boeinga. Prace montażowe wykonał zakład braci Paulic, stąd ostateczna nazwa samolotu: Thorp/Paulic T-3. Mimo interesującej budowy i niezłych osiągów nie wszedł on jednak do produkcji seryjnej.
W 1959 spółka Paulic dokonała modernizacji samolotu, w tym wymiany silnika na dysponujący większą mocą. Wtedy dokonano zmiany oznaczenia na T-3B1. Po wycofaniu samolot trafił do Muzeum w San Carlos, w Kalifornii. Stąd jednak przewieziono go w ostatnich dniach grudnia ub.r. do podobnej placówki w Oakland. Jest to o tyle istotne, że hangar tego muzeum znajduje się na terenie międzynarodowego lotniska. Tego samego, w którym działała szkoła lotnicza Boeinga i latał przez wiele lat T-3.