Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Jurij Dołgorukij i Witus Biering w służbie

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 10 stycznia 2013

Dziś odbyła się uroczystość przekazania WMF okrętu podwodnego proj. 955 klasy BoriejJurij Dołgorukij. Także dzisiaj nadano imię atomowemu lodołamaczowi Witus Biering.

Uroczystość przekazania WMF okrętu podwodnego proj. 955 klasy BoriejJurij Dołgorukij odbyła się w stoczni Siewmasz w Siewierodwińsku (zdjęcie: russia.ru). Wziął w niej udział minister ON Siergiej Szojgu. Ujawnił on, że formalny akt przekazania okrętu został podpisany jeszcze w 2012 – 29 grudnia.

W tym samym czasie w St. Petersburgu odbyło się uroczyste nadanie imienia nowemu atomowemu lodołamaczowi Witus Biering. Uczestniczył w niej prezydent FR Władimir Putin. Statek zbudowany we współpracy z Finlandią (90% konstrukcji powstało jednak w stoczniach FR) może poruszać się w powłoce lodowej o grubości do 1,7 metra. Jego głównym przeznaczeniem ma być wspieranie platform wydobywczych na Dalekim Wschodzie. Prezydent Putin podkreślił, że w Rosji istnieje największa flota lodołamaczy na świecie.

Wieczorem Putin odwiedził bazę Floty Północnej w Siewieromorsku. Wręczył tam Order Nachimowa na ręce dowódcy atomowego krążownika rakietowego Pietr Wielikij. Putin połączył się przez łącze wideo z Siewierodwińskiem. Odbył rozmowę z uczestnikami uroczystości przekazania okrętu Jurij Dołgorukij.
Minister Szojgu podkreślił, że oficjalne przyjęcie do uzbrojenia okrętu podwodnego Jurij Dołgorukij oznacza, iż wszystkie problemy związane z jego testami zostały rozwiązane (Dołgorukij do poprawki, 2010-12-20). – Także te dotyczące kompleksów rakietowych Buława – dodał Szojgu. Minister nie poinformował jednak, czy system, stanowiący podstawowe uzbrojenie okrętów proj. 955/955A, został oficjalnie przyjęty do uzbrojenia. Nieoficjalnie wiadomo, że powinno nastąpić to dopiero w bieżącym roku (Władimir Monomach zwodowany, 2012-12-30).

Lodołamacz Witus Biering został zwodowany 30 czerwca 2012. Jego próby morskie zakończyły się w listopadzie tego roku. 21 grudnia przejęła go kompania Sowkomfłot. Lodołamacz ma w pierwszej kolejności obsługiwać platformę wydobywczą Bierkut na szelfie na północny wschód od Sachalina. Będzie dostarczać personel, żywność i wyposażenie, a także walczyć z ewentualnymi pożarami czy wyciekami ropy naftowej.

Seria lodołamaczy klasy Witus Biering powstaje w stoczni Arctech. To współwłasność rosyjskiej OAO OSK i fińskiej STX Finland. Wszystkie powstające lodołamacze mają być rejestrowane w FR i eksploatowane pod banderą rosyjską. Drugi statek serii ma otrzymać imię towarzysza Beringa z wypraw na Kamczatkę w czasach Piotra I Wielkiego, Aleksieja Czirikowa (imię samego Beringa nosi cieśnina między Czukotką a Alaską).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.