Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

205 samolotów Embraera

Lotnictwo cywilne, 16 stycznia 2013

W 2012 Embraer wyprodukował 205 cywilnych samolotów. Jest to wynik porównywalny z rokiem poprzednim. W dalszym ciągu przeważa produkcja maszyn regionalnych.

Legacy 500. Z tym obecnie opracowywanym modelem Embraer łączy duże nadzieje na wzrost produkcji samolotów dyspozycyjnych / Rysunek: Embraer

Z opublikowanego zestawienia wynika, że poziom produkcji samolotów cywilnych Embraera utrzymał się na praktycznie niezmienionym poziomie w stosunku do 2011 (204 odrzutowce Embraera, 2009-01-13). Symbolicznie wzrosła liczba montowanych odrzutowców regionalnych w tym rodziny E-Jet. Najpopularniejszym modelem pozostał E190 (62 egz.). Mniej dostarczono samolotów E195 (23) (Czwarty Embraer 195 LOT-u, 2012-02-27) oraz E175 (20). Producent wyprodukował też zaledwie jeden E170.

Na tym samym poziomie 99 egz. utrzymała się produkcja samolotów dyspozycyjnych. Prym w tym segmencie wiodą lekkie modele (77), w tym Phenomy: 100 (13) i 300 (24). Na wyniki finansowe większy, pozytywny wpływ będą miały jednak rosnące, z 16 do 22 egz., dostawy dużych maszyn dyspozycyjnych z rodzin Legacy (Dwusetny Legacy 600, 2012-12-03) i Lineage.

Zmniejszyły się natomiast wyniki sprzedaży. Mimo, że producent nie ujawnił szczegółów, o niskim poziomie zainteresowania brazylijskimi samolotami świadczy fakt zmniejszenia się portfela zamówień z 249 odrzutowców regionalnych pod koniec 2011 do jedynie 185 rok później (producent konsekwentnie nie ujawnia danych dotyczących samolotów dyspozycyjnych).

Zmniejszenie poziomu zamówień może doprowadzić do ograniczenia produkcji samolotów pasażerskich. Obecne problemy Embraera można wiązać zarówno ze powolną odbudową rynku regionalnych odrzutowców, pojawieniem się nowych producentów (np. Mitsubishi, Suchoj) oraz wprowadzeniem przez największego konkurenta, kanadyjskiego Bombardiera nowych modeli samolotów. Zmiany tej sytuacji można spodziewać się dopiero rozpoczęciu do sprzedaży kolejnej generacji Embraerów, jednak ich pierwsze dostawy planowane są dopiero w 2018 (Silniki dla nowej generacji Embraerów, 2013-01-09).

Władze koncernu, licząc się już od paru lat z taka sytuacją, zdecydowały się na rozwój produkcji samolotów dyspozycyjnych i wojskowych. Na sprzedaż tych pierwszych ciągle niekorzystny wpływ mają skutki obecnego kryzysu, odnośnie drugich, producent ciągle czeka na zakończenie fazy rozwojowej średniego samolotu transportowego KC-390. Mimo, że ich dostawy również mają rozpocząć się w 2018, Embraer dysponuje już wstępnymi zamówieniami na ponad 50 takich samolotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.