Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Irak zamówił samoloty Boeinga za 5,5 mld USD

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 01 kwietnia 2008

Rząd Iraku podpisał wczoraj z Boeingiem umowę o zakupie 40 samolotów Boeing 737 i 787 wartych 5,5 mld USD plus opcję na 15 kolejnych.

Dostawy mają rozpocząć się jeszcze w bieżącym roku i zakończyć w 2019. Według rzecznika rządu irackiego dokładna liczba samolotów obu typów nie została określona. Władze Iraku zamówiły też 10 samolotów pasażerskich brazylijskiego Embraera wartych 400 mln USD.

Samoloty są przeznaczone dla Iraqi Airways. To jedne z najstarszych linii lotniczych na Bliskim Wschodzie. Obecnie posiadają 2 samoloty i leasingują kilka dalszych. Międzynarodowe loty Iraqi Airways zostały wstrzymane w wyniku sankcji ONZ po ataku Iraku na Kuwejt w 1990. 17 samolotów linii przebazowano wówczas do Jordanii (6 znalazło się w Ammanie, gdzie zostały zatrzymane jako zabezpieczenie długów), Tunezji i Iranu.

Loty na trasie międzynarodowej, z Bagdadu do Ammanu, zostały wznowione dopiero we wrześniu 2004. Obecnie linie latają do Kairu, Damaszku, Bejrutu i Dubaju (w samym Iraku do Irbilu, Sulaimanii i Basry). W ciągu kilku miesięcy zamierzają uruchomić połączenia z Europą. W grudniu 2007 władze Iraku poinformowały, że linie mają zostać sprywatyzowane z udziałem inwestorów zagranicznych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.