Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Serwis silników Aldus Aviation

Lotnictwo cywilne, 23 stycznia 2013

Specjalizująca się w świadczeniu usług leasingowych irlandzka Aldus Aviation zawarła porozumienie z GE Aviation o serwisowaniu jednostek napędowych samolotów pasażerskich rodziny E-Jet.

Na usługach pakietu OnPoint najbardziej powinien skorzystać Aldus Aviation. Pozwoli mu to na dokładniejsze szacowanie kosztów eksploatacji leasingowanych samolotów. Na zdjęciu Embraer rodziny E-Jet E195 należący do AZUL Brazilian Airlines. Brazylijski przewoźnik jest jednym z kilku regionalnych kontrahentów, opierających część swojej floty o maszyny należące do Aldus Aviation / Zdjęcie: Embraer

Porozumienie wstępne – Memorandum of Understanding (MOU) – dotyczy usług serwisowych dla silników rodziny CF34. Jednostki te są montowane m.in. w odrzutowcach regionalnych Embraera rodziny E-Jet. Aktualnie około 20 maszyn tego typu tworzy flotę irlandzkiego Aldus Aviation. Co więcej, Irlandczycy zdecydowali się w ostatnim czasie na dokupienie dodatkowych 20 E-Jetów wraz z opcją na kolejne 15 egzemplarzy (Embraery dla Aldus Aviation, 2013-01-20).

Umowa z GE Aviation zakłada świadczenie usług serwisowych zawartych w pakiecie OnPoint. Dotyczy on wykonywania m.in. takich prac jak przegląd jednostek napędowych, naprawa ewentualnych usterek, wymiana zużytych części, czy też samych silników oraz wszelkie możliwe działania udoskonalające i podnoszące wydajność ich pracy. Z powyższej oferty korzystają nie tylko inne przedsiębiorstwa leasingowe, ale także sami przewoźnicy, tacy jak m.in. Air India czy SkyWest Airlines.

Zawarte porozumienie ma na celu zmniejszenie kosztów eksploatacji silników napędzających leasingowane przez Aldus Aviation samoloty. W ostatecznym rozrachunku ma to również doprowadzić do redukcji opłat z tytułu wypożyczania irlandzkich maszyn przez poszczególne linie lotnicze. Co istotne, szczegóły konkretnych działań w ramach pakietu OnPoint mają być ustalane między producentem silników a poszczególnymi użytkownikami E-Jetów.

Wart podkreślenia jest również fakt, że ochrona serwisowa GE Aviation dotyczy samych maszyn, nie zaś konkretnych linii lotniczych. Tym samym usługi pakietu OnPoint, którymi obejmowane mają być E-Jety Aldus Aviation, nie ulegają wygaśnięciu, nawet jeżeli w trakcie realizacji MoU dany samolot zmieni użytkownika.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.