Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe, brytyjskie śmigłowce SAR

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 07 kwietnia 2008

3 nowe śmigłowce AgustaWestland AW139, w wariancie poszukiwawczo-ratowniczym, rozpoczęły służbę w brytyjskiej, cywilnej służbie straży przybrzeżnej.

AW139 coraz powszechniej wykorzystywane są w wersji SAR. Działają one w tej roli, lub rozpoczną służbę w najbliższej przyszłości, także w Hiszpanii, Japonii, Korei Południowej, Włoszech, Norwegii, Estonii i ZEA / Zdjęcie: AgustaWestland

Misje SAR na wodach przybrzeżnych Wielkiej Brytanii wykonują morskie śmigłowce należące do wojsk lotniczych, marynarki wojennej i służby cywilnej - Maritime and Coastguard Agency (MCA). Operują z 12 baz, co zapewnia krótki czas dolotu do miejsca wypadku.

Od pierwszych dni kwietnia służbę w MCA rozpoczęły 3 AW139. Działają z dwóch baz: Lee-on-the-Solent i Portland. Ich właścicielem jest CHC Helicopter Corporation, która zawarła z MCA umowę na wykorzystywanie maszyn do 2012.

Ten stosunkowo krótki okres wynika z faktu, że w ciągu najbliższych 10 lat zostaną wycofane wojskowe śmigłowce SAR, Sea Kingi. Londyn chce w związku z tym doprowadzić do unifikacji typów maszyn poszukiwawczo-ratowniczych. Jednak w grę nie wchodzi zakup, a działanie w ramach Prywatnej Inicjatywy Finansowej. Służby SAR będą płaciły za wykorzystywanie śmigłowców, ich właścicielem będzie spółka zewnętrzna. Ona także zadba o środki na zakup maszyn, ich serwisowanie, szkolenie, remontu i modernizacje. Decyzja w sprawie wyboru inwestora powinna być podjęta w 2012.


Drukuj Góra