Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Postępy produkcji Icon A5

Lotnictwo cywilne, 25 lutego 2013

Seryjna produkcja mini-amfibii Icon A5 rozpoczęła się w grudniu 2012. Dotyczy to m.in. kompozytowych elementów płatowca dostarczanych przez Cirrus Aircraft. Icon Aircraft nadal nie podaje jednak terminu pierwszych dostaw.

Prototyp Icon A5 w czasie testów pływalności

Pierwotnie zakładano, że pierwsze A5 trafią do odbiorców w 2010. Według ostatnich deklaracji, z sierpnia ub.r., dostawy miałyby rozpocząć się w połowie 2013 (Cirrus wesprze Icon Aircraft, 2012-08-07). Podawano wtedy, że produkcja seryjna rozpocznie się pod koniec 2012. Jak donoszą przedstawiciele Icon Aircraft, stało się to w grudniu ub.r., dzięki wykonaniu pierwszych urządzeń montażowych, w tym matryc do wytwarzania kompozytowych elementów. Ich produkcje zlecono doświadczonej Cirrus Aircraft. Obecnie otrzymała ona już matryce dla większości podzespołów skrzydeł, kadłuba i ustrzenia.

Zakończono też prace projektowe dotyczące wnętrza kabiny. Trwają testy wyposażenia pokładowego, w tym elementów awioniki i systemu łączności.

Prace nad jedną z matryc dla elementów kompozytowych. Matryce powstają w zakładach producenta, po czym są wysyłane do Cirrus Aircraft / Zdjęcia: Icon Aircraft

Niepokojące dla ok. 850 osób, które złożyły wstępne zamówienia na te samoloty, jest jednak fakt, że przedstawiciele Icon nie wskazują terminu pierwszych dostaw. Mimo deklarowanego pozytywnego przebiegu prób, które mają zakończyć się przyznaniem przez amerykańskie władze lotnicze certyfikatu typu, nie są też znane losy propozycji zwiększenia maksymalnej masy samolotu. Granicą, którą wyznacza klasa LSA, jest dla wodnosamolotów 650 kg, tymczasem producent zwrócił się o zgodę na jej przekroczenie, tłumacząc się względami bezpieczeństwa. To z kolei sugeruje daleko idące ingerencje w konstrukcję maszyny (Cięższy Icon A5?, 2012-09-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.