Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Chinooki dla Kanady

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, 08 kwietnia 2008

Potwierdziły się wcześniejsze zapowiedzi, dotyczące zakupu przez Kanadę śmigłowców CH-47F Chinook. Przedstawiciele rządu w Ottawie potwierdzili wczoraj, że w marcu wysłali w tej sprawie oficjalne zapytanie ofertowe do Boeinga.

Brytyjski CH-47D. Kanadyjczycy również chcą mieć zdolność do prowadzenia operacji ekspedycyjnych na większą skalę, bez oglądania się na transport sojuszników. Póki co jednak, muszą wypożyczyć polskie Mi-8, by obsługiwać swoje oddziały w Afganistanie… / Zdjęcie: RAF

W ten sposób Kanada po raz kolejny wybiera wyposażenie dla wojsk lotniczych z USA. W 2004 zamówiła 28 transportowych Sikorsky H-92 Superhawk, jako następców SH-3 Sea Kingów, a w 2007 i 2008, kolejno, samoloty C-17 Globemaster III i C-130J Hercules (zobacz: Kanada kupiła C-130J, Ostatni Globemaster dla Kanady).

Obecny, w zasadzie przesądzony już zakup, nie wywołuje już aż tak wielkich kontrowersji dotyczących forowania amerykańskich producentów, kosztem europejskich konkurentów. Chinooki, z 12 t udźwigu nie mają bowiem odpowiednika w innych krajach NATO. Teoretycznie procedura pozyskania śmigłowców była otwarta, jednak po informacji z 2006 i uzyskaniu wstępnych odpowiedzi, uznano, że jedyną maszyną spełniającą kanadyjskie wymagania, będzie CH-47F.

Władze w Ottawie zakładają, że umowa z Boeingiem zostanie podpisana jesienią 2008. W ciągu kolejnych 3 lat ma zostać przygotowana wersja śmigłowca zgodna z wymogami przyszłego użytkownika, zaś dostawy 16 maszyn zostaną zakończone w ciągu kolejnych 2 lat.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.