Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zegnajcie T-37 Tweet

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 09 kwietnia 2008

Ostatnie szkolne samoloty odrzutowe Cessna T-37 Tweet, zostały wycofane z US Air Force. Służyły od ponad pół wieku. Będą jednak nadal latać w USA, operując z bazy Sheppard, w ramach programu Euro-NATO Joint Jet Pilot Training.

31 marca 2008. Ostatnie lądowanie T-37 w bazie Columbus i - oficjalnie w ramach działań US Air Force. Samolot o numerze 68-8068 był pilotowany przez instruktora, mjr Roberta McGratha, a na miejscu ucznia zasiadł kpt. Jay Labrum. Była to 10 351. misja samolotu, który łącznie wylatał 16 637,6 h. Maszyna przybyła do bazy 25 września 1969, niemal wprost w zakładów Cessny / Zdjęcie: USAF

T-37 to konstrukcja z ponad półwieczną historią. Pierwszy egzemplarz małego, dwusilnikowego odrzutowca szkolenia wstępnego wzbił się w powietrze we wrześniu 1955. Do 1959 zakłady Cessny opuściło 444 egz. wersji A. Później produkowano kolejną serię, modelu B (552 egz.), z mocniejszymi silnikami i zmodernizowaną awioniką. Linię montażową zamknięto w 1975. Do tego czasu zbudowano także 273 egz. na eksport. Łącznie wyprodukowano 1 269 T-37 kilku wersji.

Pierwotnie samoloty nie miały uzbrojenia. Dopiero zmodernizowana wersja C otrzymała zasobniki podskrzydłowe z km, npr i bombami ćwiczebnymi. W takim wariancie spadał jednak szybkość maksymalna, nie przekraczając 600 km/h.

Jeszcze w ubiegłym roku US Air Force wykorzystywała ok. 100 Tweetów. Jednak w 2007 zostały one wycofane z baz w Vance i Laughlin. Do tego roku dotrwały jedynie egzemplarze w ośrodku szkoleniowym, w bazie Columbus. Ostatni lot miał miejsce 31 marca. 3 kwietnia był - oficjalnie - ostatnim dniem służby T-37 w US Air Force. Zostały one zastąpione przez turbośmigłowe T-6 Texan II.

T-37 będą jeszcze przez kilka miesięcy latać w bazie lotniczej Sheppard, w ramach natowskiego programu szkolenia pilotów wojskowych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.