Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Więcej wiropłatów dla Milestone Aviation

Lotnictwo cywilne, 08 marca 2013

Wystawa lotnicza Heli-Expo była okazją do ogłoszenia nowego kontraktu na zakup śmigłowców Eurocopter EC225 Super Puma i EC175 przez amerykański fundusz leasingowy Milestone Aviation Group. Zawarcie kontraktu zostało ogłoszone przez Richarda Santulliego, prezesa i współzałożyciela Milestone oraz Lutza Bertlinga prezesa Eurocoptera.

EC225 Super Puma leasingowana przez Era Helicopters, przedsiębiorstwo zajmujące się transportem pracowników na platformy wiertnicze. Wszystkie śmigłowce tego typu wylatały do tej pory ok. 4,5 mln h / Zdjęcie: Mariusz Adamski

Zakup dwóch różnych typów śmigłowców Eurocoptera zwiększa wartość wszystkich zamówień złożonych przez Milestone na EC225 do ponad 675 mln EUR (891 mln USD) według cen katalogowych. Natomiast wartość zakupu EC175, zgodnie z cennikiem, wynosi ok. 70 mln EUR (92 mln USD).

Śmigłowce przeznaczone dla Milestone będą wyposażone zgodnie z wymaganiami partnerów, użytkujących je do transportu pracowników na morskie platformy wydobywcze oraz zadań poszukiwawczo-ratowniczych.

Richard Santulli podkreślił, że pomimo przejściowych problemów, z jakimi boryka się śmigłowiec, jesteśmy pewni, że Eurocopter i EC225 przezwyciężą je. W ten sposób prezes Milestone odniósł się do informacji o problemach technicznych EC225, które prawdopodobnie doprowadziły do dwóch poważnych incydentów lotniczych w ub.r. (Niebezpieczne EC225?, 2012-11-11). Tragiczny był także 2009. Co prawda jeden z incydentów na Morzu Północnym skończył się wtedy szczęśliwie – nikt nie stracił życia (Super Puma wpadła do morza, 2009-02-18) – jednak w drugim wypadku, w Kanadzie, zginęło aż 16 osób (Kolejna katastrofa śmigłowca, 2009-04-03).

EC175 w barwach przedsiębiorstwa Bristow, wyspecjalizowanego w transporcie załóg na platformy wiertnicze, prezentowany na wystawie Heli-Expo w Las Vegas / Zdjęcie: Mariusz Adamski

Drugi z zakupionych wiropłatów, EC175 napędzany jest dwoma silnikami Pratt & Whitney Canada PT6C-67E i wyposażony w pięciołopatowy wirnik nośny z głowicą Spheriflex. Dysponuje zasięgiem 260 km, przewożąc 16 pasażerów. Wzrasta on do 370 km z 12 pasażerami na pokładzie.

Milestone Aviation Group jest pierwszym na świecie funduszem zajmującym się wyłącznie leasingiem śmigłowców. Od rozpoczęcia działalności w sierpniu 2010, Milestone wydzierżawił 21 użytkownikom z 20 krajów ponad 75 śmigłowców o wartości przekraczającej 1 mld USD. Dodatkowo, do końca Heli-Expo 2013, fundusz spodziewa się złożenia zamówień potwierdzonych i zabezpieczonych opcji o wartości ponad 2,2 mld USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra