Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rosjanie przejmą Adam Aircraft

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 10 kwietnia 2008

AAI Acquisitons Inc., amerykańska spółka rosyjskiej Industrial Investments, kupiła za 10 mln USD majątek po Adam Aircraft, która kilka tygodni temu ogłosiła bankructwo.

Dzisiaj sąd upadłościowy w stanie Kolorado zdecydował o losach majątku pozostałego po bankructwie Adam Aircraft Industries (AAI, zobacz: Koniec Adam Aircraft). Za 10 mln USD nowozarejestrowana spółka AAI Acquisitons Inc. przejmie część nieruchomości, istniejące prototypy turbośmigłowego A500 i odrzutowego A700 oraz wszystkie prawa do ich konstrukcji.

Nowym właścicielem są Rosjanie z Industrial Investments. Ta moskiewska spółka jest m.in. właścicielem przedsiębiorstwa przewozowego Dexter, świadczącego usługi lotnicze typu taxi. Rosjanie byli wcześniej zainteresowani zakupem większej liczby odrzutowych A700, które są przedstawicielem nowego segmentu, bardzo lekkich samolotów odrzutowych (VLJ, zobacz: Odrzutowiec z internetowej aukcji). Z powodu bankructwa transakcja nie mogła jednak dojść do skutku.

Nowy właściciel zamierza kontynuować działalność produkcyjną, jednak w ograniczonym zakresie. Potwierdził chęć zakończenia procesu certyfikacji A700 i wdrożenia go do produkcji. Na razie jednak w przedsiębiorstwie ma pracować ok. 100 osób, 8 razy mniej, niż poprzednio, zlikwidowane mają być również zakłady w Odgen i Pueblo. Działalność ma kontynuować jedynie zakład na Centennial Airport.

A700 cieszył się sporym zainteresowaniem. Według zapewnień poprzednich właścicieli, zebrano ok. 300 zamówień na ten samolot, a dostawy miały rozpocząć się w końcu 2008. Niestety, zabrakło środków na finansowanie okresu przygotowania produkcji i zakończenia procesu dopuszczenia do lotu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.