Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wielkie zakupy Lufthansy

Lotnictwo cywilne, 14 marca 2013

Grupa Lufthansa dokonała ostatecznego wyboru nowych samolotów pasażerskich. Holding nabędzie 100 Airbusów A320, 2 A380 i 6 Boeingów 777, za sumę 13,1 mld USD.A321neo w barwach Lufthansy / Rysunek: Airbus

Rada Nadzorcza Grupy Lufthansa poinformowała dzisiaj o podjęciu decyzji co do typów nowych samolotów pasażerskich, jakich zakup anonsowano kilka tygodni wcześniej (Lufthansa planuje zakupy, 2013-02-20). Niemiecki przewoźnik pozyska 100 samolotów wąskokadłubowych z rodziny A320 – 35 A320neo, 35 A321neo i 30 A320ceo z Sharkletami. Oprócz tego zakupione będą także dwa A380 i sześć Boeingów 777-300ER.

Samoloty Airbusa kosztują 11,2 mld USD, a Boeinga – 1,9 mld USD, według cen katalogowych. A320ceo i A380 wejdą w skład floty narodowego przewoźnika Niemiec, a B777 trafią do Swiss. Losy pozostałych samolotów zostaną omówione w późniejszym terminie.

Dzięki wspomnianej transakcji Grupa Lufthansa utrzymała pozycję klienta nr 1 Airbusa, z 532 zamówionymi samolotami, a także największego użytkownika statków powietrznych produkowanych przez koncern z Tuluzy. Obecnie we flocie linii wchodzących w skład holdingu znajduje się 271 samolotów z rodziny A320, 41 A330, 63 A340 i 10 A380.

W bieżącym roku dołączy do nich pięć B747-8, dwa towarowe B777F, jeden A330, 22 samoloty z rodziny A320 i cztery Embraery 190. Ogółem do 2025 Grupa Lufthansa odbierze 236 nowych samolotów, w tym 30 Bombardierów CSeries 100 (Pierwszy kontrakt na CSeries, 2009-03-12).

Do końca br. podjęta zostanie kolejna strategiczna decyzja, dotycząca zakupu nowych statków powietrznych dalekiego zasięgu. Możliwe są trzy rozwiązania – A350-900/1000 (Prezentacja niekompletnego A350, 2013-02-27), dodatkowe B747-8 (Boeing ogranicza produkcję 747-8, 2013-02-13), albo najnowsza, jeszcze nie ujawniona oficjalnie propozycja amerykańskiego producenta – B777X.

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.