Reklama
Reklama

Należący do Bahrain Royal Flight (dawniej Bahrain Amiri Flight) Boeing 767-4FS(ER), noszący znaki rejestracyjne A9C-HMH (ex N526BA, nr ser. 34205) została oblatany 21 marca 2008. Pierwotnie miał być używany jako prototyp E-10 MC2A (Multi-Sensor Command and Control Aircraft) – samolotu rozpoznania, dowodzenia i kierowania, który zastąpi w służbie US Air Force E-3 Sentry, E-8 Joint STARS, RC-135 Rivet Joint i E-4 Advanced Airborne Command Post.

Boeing 767-4FS(ER), który miał być prototypem E-10 MC2A, widziany na międzynarodowym lotnisku Zurich-Kloten w marcu 2019 / Zdjęcie: Igor Božinovski

MC2A miał stanowić główny element systemu Constellation umożliwiającego jednoczesne automatyczne zbieranie i przesyłanie w czasie rzeczywistym, przy pomocy wspólnych protokołów łączności i interfejsów maszyna-maszyna, informacji otrzymanych z naziemnych, powietrznych i kosmicznych nosicieli systemów rozpoznawczych.

Jednak rozwój E-10 został wstrzymany w październiku 2006, z powodu ograniczeń finansowych, po wydaniu przez USAF około 1,67 mld USD na projekt. W konsekwencji prototyp został sprzedany monarsze Bahrajnu. Nowy właściciel postanowił przekształcić go na samolot VIP-owski – jedyny w świecie tego modelu. Odpowiednie prace zostały wykonane przez Lufthansa Technik w Hamburgu w l. 2011-2013.

Na podstawie informacji Igora Božinovskiego

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.