Reklama
Reklama

3 października w 32. Bazie Lotniczej w Łasku odbyła się uroczystość przyjęcia do wyposażenia samolotów F-16.

Pierwsze w historii lądowanie samolotu F-16 w 32. Bazie Lotniczej w Łasku

W ceremonii wziął udział podsekretarz stanu w MON Zenon Kosiniak-Kamysz, dowódca Sił Powietrznych gen. broni pil. Andrzej Błasik, dowódca 2. Brygady Lotnictwa Taktycznego gen. bryg. pil. Włodzimierz Usarek oraz kadra kierownicza 32. BLot i 10. eskadry lotnictwa taktycznego.

Dziewiątka F-16, prowadzonych przez dowódcę 10. ELT, ppłk. dypl. pil. Dariusza Malinowskiego, wylądowała w Łasku kilka minut po południu. Docelowo jednostka ma liczyć 16 samolotów tego typu, których głównym zadaniem będzie wykonywanie rozpoznania lotniczego przy pomocy zasobników DB-110.

F-16 ze składu 10. ELT na płaszczyźnie postojowej łaskiego lotniska. W tle widoczna nowa wieża kontroli ruchu lotniczego / Zdjęcia: Bartosz Głowacki

32. BLot, dowodzona przez płk. pil. dr. Władysława Leśnikowskiego, jest najnowocześniejszą bazą lotniczą NATO w Europie. Przez kilka ostatnich lat przeprowadzono tu głęboką modernizację infrastruktury, polegającą na zbudowaniu nowych schronohangarów, drogi startowej, wieży kontroli ruchu lotniczego i różnego rodzaju pomieszczeń magazynowych. Przystosowanie lotniska w Łasku do przyjęcia F-16 kosztowało podatników ok. 840 mln zł.

Przez kilka najbliższych tygodni w Łasku stacjonować będą także F-16 z 3. ELT i 6. ELT, które stale bazują na lotnisku Poznań-Krzesiny. Powodem ich wizyty jest remont nawierzchni pasa startowego i dróg kołowania w poznańskiej bazie.

Pierwsze w historii lądowanie samolotu F-16 w 32. Bazie Lotniczej w Łasku

W ceremonii wziął udział podsekretarz stanu w MON Zenon Kosiniak-Kamysz, dowódca Sił Powietrznych gen. broni pil. Andrzej Błasik, dowódca 2. Brygady Lotnictwa Taktycznego gen. bryg. pil. Włodzimierz Usarek oraz kadra kierownicza 32. BLot i 10. eskadry lotnictwa taktycznego.

Dziewiątka F-16, prowadzonych przez dowódcę 10. ELT, ppłk. dypl. pil. Dariusza Malinowskiego, wylądowała w Łasku kilka minut po południu. Docelowo jednostka ma liczyć 16 samolotów tego typu, których głównym zadaniem będzie wykonywanie rozpoznania lotniczego przy pomocy zasobników DB-110.

F-16 ze składu 10. ELT na płaszczyźnie postojowej łaskiego lotniska. W tle widoczna nowa wieża kontroli ruchu lotniczego / Zdjęcia: Bartosz Głowacki

32. BLot, dowodzona przez płk. pil. dr. Władysława Leśnikowskiego, jest najnowocześniejszą bazą lotniczą NATO w Europie. Przez kilka ostatnich lat przeprowadzono tu głęboką modernizację infrastruktury, polegającą na zbudowaniu nowych schronohangarów, drogi startowej, wieży kontroli ruchu lotniczego i różnego rodzaju pomieszczeń magazynowych. Przystosowanie lotniska w Łasku do przyjęcia F-16 kosztowało podatników ok. 840 mln zł.

Przez kilka najbliższych tygodni w Łasku stacjonować będą także F-16 z 3. ELT i 6. ELT, które stale bazują na lotnisku Poznań-Krzesiny. Powodem ich wizyty jest remont nawierzchni pasa startowego i dróg kołowania w poznańskiej bazie.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.