Wiadomości
Argentyna zamierza opracować nową wersję samolotu szkolno-bojowego AT-63 Pampa, wyposażoną m.in. we wskaźnik przezierny (HUD) i silnik Honeywell TFE-731-40 rozwijający ciąg 18,9 kN, zamiast używanego obecnie TFE-731-2C.
Ponieważ zabudowanie nowego zespołu napędowego nie wymaga modernizacji struktury, można będzie wyposażyć weń także 20 wyprodukowanych IA-63, używanych przez Fuerza Aérea Argentina (FAA, wojska lotnicze Argentyny). Koszt jednostkowy modernizacji szacowany jest na 10 mln USD. Nowe samoloty trafiłyby w pierwszej kolejności do jednostek FAA, a potem być może do lotnictwa marynarki. Planowane jest też oferowanie zmodernizowanej Pampy nabywcom eksportowym.
Obecnie trwają prace przy produkcji prototypu. Mają one zakończyć się w połowie 2009. Oblot samolotu zaplanowano na 2010. Ogółem ma zostać wyprodukowanych 12 zmodernizowanych AT-63.
Minister obrony Argentyny, Nilda Garre oświadczyła, że rząd tego kraju przesłał do kongresu projekt nabycia pozostałych udziałów wytwórni Fábrica Militar de Aviones w Cordobie (producenta Pampy), należących dotychczas do amerykańskiego Lockheed Martina. W ten sposób państwo miałoby 100% udziałów w wytwórni. Według minister Garze, rząd zakłada zawarcie porozumienia z Embraerem i produkowanie w Cordobie podzespołów na potrzeby Brazylijczyków.
Na podstawie informacji Santiago Rivasa i Juana Carlosa Cicalesiego

Ponieważ zabudowanie nowego zespołu napędowego nie wymaga modernizacji struktury, można będzie wyposażyć weń także 20 wyprodukowanych IA-63, używanych przez Fuerza Aérea Argentina (FAA, wojska lotnicze Argentyny). Koszt jednostkowy modernizacji szacowany jest na 10 mln USD. Nowe samoloty trafiłyby w pierwszej kolejności do jednostek FAA, a potem być może do lotnictwa marynarki. Planowane jest też oferowanie zmodernizowanej Pampy nabywcom eksportowym.
Obecnie trwają prace przy produkcji prototypu. Mają one zakończyć się w połowie 2009. Oblot samolotu zaplanowano na 2010. Ogółem ma zostać wyprodukowanych 12 zmodernizowanych AT-63.
Minister obrony Argentyny, Nilda Garre oświadczyła, że rząd tego kraju przesłał do kongresu projekt nabycia pozostałych udziałów wytwórni Fábrica Militar de Aviones w Cordobie (producenta Pampy), należących dotychczas do amerykańskiego Lockheed Martina. W ten sposób państwo miałoby 100% udziałów w wytwórni. Według minister Garze, rząd zakłada zawarcie porozumienia z Embraerem i produkowanie w Cordobie podzespołów na potrzeby Brazylijczyków.
Na podstawie informacji Santiago Rivasa i Juana Carlosa Cicalesiego