Reklama
Reklama

Nowe zakupy Prefectura Naval Argentina

Lotnictwo argentyńskiej straży wybrzeża Prefectura Naval Argentina (PNA) - formacji odpowiedzialnej za ochronę strefy morskiej, bezpieczeństwo żeglugi i ratownictwo na wodach oblewających ten kraj, a także w strefie ujścia wielkich rzek - uzupełnia swój park latający.

Jeden z 3 patrolowców morskich CASA C-122-300M o numerze rejestracyjnym PA-72, który służy w barwach Prefectura Naval Argentina / Zdjęcie: PNA

PNA (podlega resortowi spraw wewnętrznych, a nie marynarce - jej szefem jest prefekt-generał Carlos Edgardo Fernendez) zamierza w najbliższym czasie zakupić 2 nowe dwusilnikowe samoloty patrolowe i 2 lekkie śmigłowce wielozadaniowe. Niestety, nie będzie to klasyczny przetarg. PNA poszukuje się dostawców maszyn CASA C-122-400 z konkretnym bogatym wyposażeniem pokładowym oraz śmigłowców Eurocopter AS.335 Ecureuil, przystosowanych do ratownictwa i ewakuacji rannych.

Prefectura Naval Argentina użytkuje obecnie 3 dwusilnikowe samoloty morskie CASA C-212-300M o numerach rejestracyjnych PA-71,72 i 73 oraz dwa C-212-300 o numerach PA-61 i 62. Wzbogacanie zasobów lotniczych o nowy typ samolotu nie ma więc sensu, skoro załogi i personel naziemny uważają hiszpańskie maszyny za udane i ekonomiczne w eksploatacji. PNA dokupi po prostu 2 następne C-122 najnowszego wariantu 400. Jeden przeznaczony zostanie do patrolowania dużych obszarów morskich, drugi zaś do nadzorowania żeglugi, działań antypirackich i przeciwdziałaniu kontrabandzie oraz do ratownictwa morskiego. PNA wymaga, aby ten pierwszy wyposażony został w urządzenia FLIR konkretnego typu, kamery dzienne i nocne z transmisją obrazu do stacji brzegowej, ultranowoczesny, kompaktowy radiolokator o wymaganych parametrach i trybie pracy i wiele dodatkowych systemów awionicznych.

Argentyńska straż wybrzeża w misjach ratowniczych posługuje się przede wszystkim wiropłatami europejskimi. Na zdjęciu: AS 365NZ Dauphin w akcji / Zdjęcie: PNA

Lotnictwo argentyńskiej straży wybrzeża wymaga także, aby 2 nowe dwusilnikowe śmigłowce AS.355 Ecureuil oferent przekazał wyposażone w nosze, kosz do ewakuacji rannych podłączony do wysięgnika z wciągarką, a także pokładowe systemy podtrzymywania życia dla ciężko rannych. Prócz tego konieczny jest system FLIR z możliwością obserwacji w polu 360o, a także kamera wzmacniająca światło szczątkowe do działań w nocy i o zmierzchu. Maszyny mają być dostarczone z zapasem części zamiennych, narzędziami, a cały pakiet ofertowy musi zawierać także szkolenie mechaników.

Prefectura Naval Argentina posługuje się obecnie zróżnicowanym parkiem wiropłatów z przewagą konstrukcji europejskich. Tworzą go 2 śmigłowce SA 330 Puma, 4 AS 365N2 Dauphin i 4 superlekkie Schweizer 300C (maszyny dawnego Hughesa).

Na podstawie informacji Santiago Rivasa

Jeden z 3 patrolowców morskich CASA C-122-300M o numerze rejestracyjnym PA-72, który służy w barwach Prefectura Naval Argentina / Zdjęcie: PNA

PNA (podlega resortowi spraw wewnętrznych, a nie marynarce - jej szefem jest prefekt-generał Carlos Edgardo Fernendez) zamierza w najbliższym czasie zakupić 2 nowe dwusilnikowe samoloty patrolowe i 2 lekkie śmigłowce wielozadaniowe. Niestety, nie będzie to klasyczny przetarg. PNA poszukuje się dostawców maszyn CASA C-122-400 z konkretnym bogatym wyposażeniem pokładowym oraz śmigłowców Eurocopter AS.335 Ecureuil, przystosowanych do ratownictwa i ewakuacji rannych.

Prefectura Naval Argentina użytkuje obecnie 3 dwusilnikowe samoloty morskie CASA C-212-300M o numerach rejestracyjnych PA-71,72 i 73 oraz dwa C-212-300 o numerach PA-61 i 62. Wzbogacanie zasobów lotniczych o nowy typ samolotu nie ma więc sensu, skoro załogi i personel naziemny uważają hiszpańskie maszyny za udane i ekonomiczne w eksploatacji. PNA dokupi po prostu 2 następne C-122 najnowszego wariantu 400. Jeden przeznaczony zostanie do patrolowania dużych obszarów morskich, drugi zaś do nadzorowania żeglugi, działań antypirackich i przeciwdziałaniu kontrabandzie oraz do ratownictwa morskiego. PNA wymaga, aby ten pierwszy wyposażony został w urządzenia FLIR konkretnego typu, kamery dzienne i nocne z transmisją obrazu do stacji brzegowej, ultranowoczesny, kompaktowy radiolokator o wymaganych parametrach i trybie pracy i wiele dodatkowych systemów awionicznych.

Argentyńska straż wybrzeża w misjach ratowniczych posługuje się przede wszystkim wiropłatami europejskimi. Na zdjęciu: AS 365NZ Dauphin w akcji / Zdjęcie: PNA

Lotnictwo argentyńskiej straży wybrzeża wymaga także, aby 2 nowe dwusilnikowe śmigłowce AS.355 Ecureuil oferent przekazał wyposażone w nosze, kosz do ewakuacji rannych podłączony do wysięgnika z wciągarką, a także pokładowe systemy podtrzymywania życia dla ciężko rannych. Prócz tego konieczny jest system FLIR z możliwością obserwacji w polu 360o, a także kamera wzmacniająca światło szczątkowe do działań w nocy i o zmierzchu. Maszyny mają być dostarczone z zapasem części zamiennych, narzędziami, a cały pakiet ofertowy musi zawierać także szkolenie mechaników.

Prefectura Naval Argentina posługuje się obecnie zróżnicowanym parkiem wiropłatów z przewagą konstrukcji europejskich. Tworzą go 2 śmigłowce SA 330 Puma, 4 AS 365N2 Dauphin i 4 superlekkie Schweizer 300C (maszyny dawnego Hughesa).

Na podstawie informacji Santiago Rivasa

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.