Reklama
Reklama

W Tuluzie oblatano prototyp samolotu komunikacyjnego Airbus A350 Ultra Long Range.

A350 Ultra Long Range ma być zdolny do wykonywania lotów o długotrwałości ponad 20 h / Zdjęcie: Airbus

Prototypowy samolot komunikacyjny A350 Ultra Long Range (nr ser. MSN 216) wykonał 23 kwietnia pierwszy lot. Start z lotniska Tuluza-Blagnac nastąpił ok. 10:45 czasu lokalnego.

Samolot napędzany silnikami Rolls-Royce Trent XWB rozpoczął krótki program prób, których celem jest certyfikacja zmian wprowadzonych w standardowym A350-900, zwiększających jego zasięg do 17 964 km. Zmiany obejmują m.in. zabudowanie zmodyfikowanej instalacji paliwowej, pozwalającej na pomieszczenie w zbiornikach 24 tys. l więcej w porównaniu z klasycznym A350-900. A350 Ultra Long Range, przy maksymalnej masie startowej wynoszącej 280 t, ma być zdolny do wykonywania lotów o długotrwałości ponad 20 h.

Testy mają potrwać kilka tygodni. W ich trakcie sprawdzony zostanie także wpływ zmian konfiguracji aerodynamicznej (m.in. zmiany skręcenia aerodynamicznego skrzydła, wydłużonych wingletów i przekonstruowanej górnej owiewki skrzydło-kadłub) na osiągi samolotu. Producent zakłada, że zużycie paliwa przez A350 ULR zmniejszy się o ok. 1%.

Airbus zdobył zamówienia na 854 A350 od 45 klientów na całym świecie. Jednym z nich są Singapore Airlines, które nabyły 67 A350-900, w tym 7 wersji Ultra Long Range. Narodowy przewoźnik Singapuru odebrał już 21 A350-900.

Pierwsze seryjne A350 Ultra Long Range zostaną dostarczone Singapore Airlines w drugiej połowie 2018. Towarzystwo będzie używać ich do obsługi połączeń między Singapurem i USA, w tym najdłuższej w świecie trasy Singapur-Nowy Jork.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.