Wiadomości
Przedstawiciele OAK potwierdzili nieoficjalne doniesienia, że dostawy samolotu SuperJet-100 nie rozpoczną się w 2008. Coraz bardziej opóźniony jest także termin oblotu prototypu.
Według opublikowanych informacji, opóźnienia spowodowane są kłopotami ze skompletowaniem wyposażenia samolotu. Oblot SuperJeta-100 był planowany na listopad 2007. Obecnie mówi się o kwietniu 2008. Pierwszy odbiorca - Aerofłot nie otrzyma jednak seryjnych samolotów w bieżącym roku. OAK nie podaje obecnie żadnego przewidywanego terminu dostawy. Przedstawiciele holdingu twierdzą jedynie, że opóźnienie nie spowoduje naliczenia kar umownych.
Samolot transportu regionalnego Suchoj SuperJet-100 (SSJ 100) jest produktem ZAO Grażdanskije samolioty Suchowo powstałej w 2000. Jego konstrukcja, rozwijana od blisko 20 lat, spełnia wymagania przepisów rosyjskich (AP-25), europejskich (JAR-25) i amerykańskich (FAR-25). Podstawowe wersje samolotu będą przeznaczone do przewozu 75 lub 95 pasażerów. W rosyjskich liniach SSJ 100 ma zastąpić przestarzałe Tu-134 i Jak-42.
Na początku 2008 Grażdanskije samolioty Suchowo dysponowały zamówieniami na 73 SSJ 100 i 31 opcjami. Najwięcej samolotów tego typu zamówił Aerofłot - 30. Na drugim miejscu jest kompania AirUnion (15 egz.), dalej FLK (10), ItAli (10), Dalavia (6) i Armavia (2). W 2008 producent zamierzał dostarczyć 8 samolotów seryjnych, w 2009 - 30, a w 2010 - 60. Później roczna produkcja ma utrzymywać się na poziomie 70 SSJ 100. Cena jednego samolotu jest szacowana na 25 mln USD.
Według opublikowanych informacji, opóźnienia spowodowane są kłopotami ze skompletowaniem wyposażenia samolotu. Oblot SuperJeta-100 był planowany na listopad 2007. Obecnie mówi się o kwietniu 2008. Pierwszy odbiorca - Aerofłot nie otrzyma jednak seryjnych samolotów w bieżącym roku. OAK nie podaje obecnie żadnego przewidywanego terminu dostawy. Przedstawiciele holdingu twierdzą jedynie, że opóźnienie nie spowoduje naliczenia kar umownych.
Samolot transportu regionalnego Suchoj SuperJet-100 (SSJ 100) jest produktem ZAO Grażdanskije samolioty Suchowo powstałej w 2000. Jego konstrukcja, rozwijana od blisko 20 lat, spełnia wymagania przepisów rosyjskich (AP-25), europejskich (JAR-25) i amerykańskich (FAR-25). Podstawowe wersje samolotu będą przeznaczone do przewozu 75 lub 95 pasażerów. W rosyjskich liniach SSJ 100 ma zastąpić przestarzałe Tu-134 i Jak-42.
Na początku 2008 Grażdanskije samolioty Suchowo dysponowały zamówieniami na 73 SSJ 100 i 31 opcjami. Najwięcej samolotów tego typu zamówił Aerofłot - 30. Na drugim miejscu jest kompania AirUnion (15 egz.), dalej FLK (10), ItAli (10), Dalavia (6) i Armavia (2). W 2008 producent zamierzał dostarczyć 8 samolotów seryjnych, w 2009 - 30, a w 2010 - 60. Później roczna produkcja ma utrzymywać się na poziomie 70 SSJ 100. Cena jednego samolotu jest szacowana na 25 mln USD.