Reklama
Reklama

14 lutego 2020 w Taganrogu został oblatany kolejny seryjny samolot-amfibia Be-200MCz. Ten egzemplarz jest przeznaczony dla lotnictwa WMF Federacji Rosyjskiej. Samolot został zbudowany w wersji poszukiwawczo-ratowniczej z możliwością użycia do gaszenia pożarów.

Kolejny seryjny samolot-amfibia Be-200MCz, numer burtowy 20 żółty, tym razem przeznaczony dla WMF FR, w czasie pierwszego lotu. Taganrog, 14 lutego 2020 / Zdjęcie: OAK

Samoloty-amfibie Be-200MCz są produkowane przez TANTK im. G.M. Beriewa (to spółka wchodząca w skład OAK). Oblatany wczoraj samolot będzie teraz przechodzić testy fabryczne, a po nich próby zdawczo-odbiorcze.

Na bazie kontraktu z maja 2013 WMF FR miał otrzymać 6 samolotów Be-200 – 2 w wersji MCz i 4 w wersji PS (bez opcji gaszenia pożarów). Kontrakt był wart 8,4 mld rubli. Samoloty miały zostać dostarczone w latach 2014-2016. Zakłady z Taganrogu nie wywiązały się jednak z tego warunku, a kontrakt był renegocjowany w 2018. Według dostępnych danych, teraz dotyczy dostarczenia jedynie 3 Be-200CzS/PS, z których pierwszy WMF miały odebrać w 2019.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.