Reklama
Reklama

Hawker Beechcraft odebrał od General Atomics Aeronautical Systems (GA ASI) pierwszy egzemplarz samolotu Beechcraft King Air 350ER (Extended Range) Special Mission, który razem z czterema innymi tego typu zostanie następnie przekazany wojskom lotniczym Iraku.

Iracki King Air 350ER został wyposażony w nowe wzmocnione podwozie i dodatkowe zbiorniki paliwa, a jego maksymalna masa startowa została zwiększona do 7484 kg. W przypadku działania w promieniu ok. 185 km od bazy samolot może przebywać w powietrzu ok. 7 godzin, z rezerwą paliwa wystarczającą na 45 min. lotu. Samoloty tego typu będą używane przez Irakijczyków do obserwacji granic, monitorowania aktywności rebeliantów i patrolowania krytycznych obszarów kraju / Zdjęcie: GA-ASI

Samolot znajduje się na terenie tego państwa już od czerwca br. i wszystkie próby akceptacyjne zostały wykonane w Azji. Niedawno w zakładach GA ASI w San Diego zakończono szkolenie operatorów wyposażenia i personelu obsługi naziemnej wojsk lotniczych Iraku i US Air Force.

Wyposażenie rozpoznawcze I zwiadowcze zabudowane na pokładzie samolotu obejmuje m.in. głowicę z czujnikami optoelektronicznymi L-3 Communications Wescam MX-15i, łącze danych L-3 Communications West mini-T series, konsole operatorów oraz oprogramowanie sterujące pracą czujników CLAW. Po koniec września iracki King Air zostanie wyposażony także w radar z syntetyczną aperturą / wskaźnik celów ruchomych Lynx II. Dopełnieniem systemu będą stacje naziemne i przenośne komputery mogące odbierać przesyłane z samolotu transmisje wideo w czasie rzeczywistym.

Iracki King Air 350ER został wyposażony w nowe wzmocnione podwozie i dodatkowe zbiorniki paliwa, a jego maksymalna masa startowa została zwiększona do 7484 kg. W przypadku działania w promieniu ok. 185 km od bazy samolot może przebywać w powietrzu ok. 7 godzin, z rezerwą paliwa wystarczającą na 45 min. lotu. Samoloty tego typu będą używane przez Irakijczyków do obserwacji granic, monitorowania aktywności rebeliantów i patrolowania krytycznych obszarów kraju / Zdjęcie: GA-ASI

Samolot znajduje się na terenie tego państwa już od czerwca br. i wszystkie próby akceptacyjne zostały wykonane w Azji. Niedawno w zakładach GA ASI w San Diego zakończono szkolenie operatorów wyposażenia i personelu obsługi naziemnej wojsk lotniczych Iraku i US Air Force.

Wyposażenie rozpoznawcze I zwiadowcze zabudowane na pokładzie samolotu obejmuje m.in. głowicę z czujnikami optoelektronicznymi L-3 Communications Wescam MX-15i, łącze danych L-3 Communications West mini-T series, konsole operatorów oraz oprogramowanie sterujące pracą czujników CLAW. Po koniec września iracki King Air zostanie wyposażony także w radar z syntetyczną aperturą / wskaźnik celów ruchomych Lynx II. Dopełnieniem systemu będą stacje naziemne i przenośne komputery mogące odbierać przesyłane z samolotu transmisje wideo w czasie rzeczywistym.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.