Reklama
Reklama

Należące do OAK (Obiediniennaja awiastroitielnaja korporacja) EMZ (Eksperimentalnyj maszinostroitielnyj zawod) im. W.M. Miasiszczewa poinformowały, że kończą prace nad modernizacją doświadczalnego samolotu szkolno-treningowego L-39 z wyposażenia WKS FR. Zamontowano w nim całkowicie nową awionikę produkcji rosyjskiej. Wyremontowano też płatowiec i silnik, by wydłużyć resurs samolotu. Malowanie samolotu wykonano nowymi lakierami rodzimej produkcji.

Prototyp zmodernizowanego przez zakłady im. W.M. Miasiszczewa samolotu szkolno-treningowego L-39 z wyposażenia WKS FR (nr fabr. 834417) / Zdjęcie: OAK

WKS FR od dłuższego czasu planowały remont i głęboką modernizację L-39. Te szkolno-treningowe samoloty wyprodukowane jeszcze w Czechosłowacji są bowiem bardzo wyeksploatowane i nie nadają się do szkolenia pilotów nowoczesnych samolotów. Być może program realizowany przez zakłady im. Miasiszczewa stanie się odpowiedzią na wymagania wojskowych i przedłuży eksploatację L-39 w rosyjskim lotnictwie. Zakłady zajmują się wsparciem eksploatacji i remontami samolotów tego typu od 1997.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.