Reklama
Reklama

MO FR poinformowało o rozpoczęciu wstępnego etapu testów w locie wielozadaniowego lotniczego kompleksu rozpoznania radiolokacyjnego i dowodzenia A-100. Samolot wykonał pierwszy lot tej fazy rozwoju. Poprzedni lot,  w którym testowano głównie charakterystyki samego samolotu, odbył się 20 grudnia 2018.

Samolot dalekiego rozpoznania radiolokacyjnego nowej generacji A-100 w pierwszym locie nowego etapu testów w locie, 8 lutego 2019. Przed testami samolot pomalowano w standardowe barwy WKS FR / Zdjęcie: Służba prasowa Koncernu Wiega

A-100 powstał na bazie wojskowego samolotu transportowego Ił-76MD-90A. Zamontowano na jego kadłubie radiolokator dalekiego zasięgu, zaprojektowany i zbudowany przez koncern Wiega (część holdingu Roselektronika). Samolot wyposażono w cyfrową awionikę, w tym system nawigacyjny i układ sterowania z kabiną z glass-cockpitem w kabinie. Twórcy projektu twierdzą, że A-100 przewyższa swymi parametrami wszystkie zagraniczne odpowiedniki.

Prototyp A-100 Priemier został oblatany 18 listopada 2017 na lotnisku fabrycznym TANTK im. Beriewa. Testowano wówczas charakterystyki aerodynamiczne samolotu, funkcjonowanie awioniki i części wyposażenia specjalistycznego. Dopiero po jego uzupełnieniu i ostatecznym zintegrowaniu można było przystąpić do obecnego etapu testów.

 

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.