Reklama
Reklama

Włoska Magnaghi Aeronautica wznowi produkcję ultralekkich samolotów Sky Arrow. Ich dotychczasowy wytwórca, spółka Iniziative Industriali Italiane, zbankrutowała w 2008.

Sky Arrow jest dwuosobowym samolotem z kabiną w układzie tandem. Jego maksymalna masa startowa wynosi 599 kg. Najmocniejszy w ofercie silnik Rotax 912 ULS zapewnia osiągnięcie prędkości maksymalnej, nieznacznie przekraczającej 200 km/h. Zasięg maksymalny (bez rezerwy) klasycznej wersji to 930 km / Zdjęcie: skyarrowusa.com

Magnaghi Aeronautica zajmuje się przede wszystkim dostarczaniem podzespołów dla przemysłu lotniczego. Realizuje także prace badawczo-rozwojowe. Ostatnio zdecydowano się jednak na rozpoczęcie produkcji samolotów lotnictwa ogólnego, Sky Arrow.

Były one wytwarzane przez Iniziative Industriali Italiane, która jednak zbankrutowała w 2008. Magnaghi Aeronautica odkupiła dokumentacje techniczną i linię produkcyjną. Dzięki temu już wkrótce będzie oferowała ponownie zarówno gotowe samoloty, jak i zestawy do samodzielnego montażu.

W odróżnieniu od standardowych Sky Arrow, nowe modele otrzymają bardziej nowoczesne wyposażenie awioniczne i większe zbiorniki paliwa. Na razie nie ujawniono cen i możliwych terminów dostaw.

Sky Arrow jest dwuosobowym samolotem z kabiną w układzie tandem. Jego maksymalna masa startowa wynosi 599 kg. Najmocniejszy w ofercie silnik Rotax 912 ULS zapewnia osiągnięcie prędkości maksymalnej, nieznacznie przekraczającej 200 km/h. Zasięg maksymalny (bez rezerwy) klasycznej wersji to 930 km / Zdjęcie: skyarrowusa.com

Magnaghi Aeronautica zajmuje się przede wszystkim dostarczaniem podzespołów dla przemysłu lotniczego. Realizuje także prace badawczo-rozwojowe. Ostatnio zdecydowano się jednak na rozpoczęcie produkcji samolotów lotnictwa ogólnego, Sky Arrow.

Były one wytwarzane przez Iniziative Industriali Italiane, która jednak zbankrutowała w 2008. Magnaghi Aeronautica odkupiła dokumentacje techniczną i linię produkcyjną. Dzięki temu już wkrótce będzie oferowała ponownie zarówno gotowe samoloty, jak i zestawy do samodzielnego montażu.

W odróżnieniu od standardowych Sky Arrow, nowe modele otrzymają bardziej nowoczesne wyposażenie awioniczne i większe zbiorniki paliwa. Na razie nie ujawniono cen i możliwych terminów dostaw.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.