Reklama
Reklama

TL Sport Aircraft zaprezentowało swój najnowszy samolot – Sirius BackCountry.

Sirius BackCountry to rozwinięcie lekkiego samolotu sportowego TL-3000 Sirius, z podwoziem klastycznym zamiast trójkołowego / Zdjęcie: TL Sport Aircraft.

Kadłub Sirius BackCountry wykonany jest z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym i kevlaru. Samolot wyposażono w koła podwozia głównego z 26-calowymi oponami niskociśnieniowymi Alaska Bush, umożliwiającymi operowanie z przygodnych lądowisk, także pól uprawnych. Jak podaje producent długość startu to zaledwie 60 m, a długość lądowania – 30 m.

Sirius BackCountry może wznosić się z prędkością 9–11 m/s i rozwinąć prędkość przelotową 250 km/h. Maksymalna wysokość lotu to 6500 m.

Podobnie jak inne modele TL Sport Aircraft, Sirius BackCountry ma podgrzewane skórzane fotele i awionikę Garmin G3X umożliwiającą wykonywanie lotów VFR. Kabina ma 1,15 m szerokości, a za nią umieszczono bagażnik  o pojemności 0,3 m3, z oddzielnymi drzwiami, w którym można pomieścić np. rower elektryczny.

Jako napęd nowego samolotu dostępne są silniki Rotax 912UL, 912 iS, 914 iS i 916iS, a także Turbotech Turboprop TP-R90. Opcjonalnie dostępne są śmigła TL Predator, DUC Hélices Propellers' Tiger i Hartzell Falcon, a także spadochron ratowniczy.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.