Reklama
Reklama

25 września Embraer dostarczył pierwszego E190 w wersji VIP (VC-2) dla prezydenta Brazylii. Zakłady przekażą eskadrze rządowej także drugą maszynę tego typu.

VC-2 w czasie prób, przed uroczystym przekazaniem maszyny eskadrze rządowej, na lotnisku wojskowym w Brasilii / Zdjęcie: John Vergari

Przebudowa seryjnych E190 realizowana jest na podstawie umowy z czerwca ubiegłego roku. Zakłada ona dostawę 2 samolotów z luksusowym wyposażeniem i specjalnym systemem łączności. W maszynie wygospodarowano miejsce na gabinet konferencyjny oraz osobny przedział odpoczynkowy dla prezydenta Brazylii. Na pokładzie znalazło się również miejsce dla 40 pasażerów. Kontrakt zawiera 5-letni pakiet pełnego serwisowania.

Maszyny trafiała do Grupo de Transporte Especial, eskadry odpowiedzialnej za przewóz prezydenta, wiceprezydenta i najwyższych rangą urzędników państwowych. Embraery zastąpią wyeksploatowane Boeingi B737-2N3 na trasach południowoamerykańskich. Mają bowiem zasięg ograniczony do ok. 4100 km, co w praktyce wyklucza podróże międzykontynentalne.

Transport na większe odległości zapewnia jeden specjalnie przebudowany Airbus 319, noszący oznaczenie VC-1A i kod ICAO BRS01, co często tłumaczy się jako Brazylian Air Force One. Wprowadzony do służby w 2005 Airbus ma podobnie zabudowane wnętrze, jak w przypadku Embraerów. Dysponuje jednak większym zasięgiem, wynoszącym ok. 6800 km.

VC-2 w czasie prób, przed uroczystym przekazaniem maszyny eskadrze rządowej, na lotnisku wojskowym w Brasilii / Zdjęcie: John Vergari

Przebudowa seryjnych E190 realizowana jest na podstawie umowy z czerwca ubiegłego roku. Zakłada ona dostawę 2 samolotów z luksusowym wyposażeniem i specjalnym systemem łączności. W maszynie wygospodarowano miejsce na gabinet konferencyjny oraz osobny przedział odpoczynkowy dla prezydenta Brazylii. Na pokładzie znalazło się również miejsce dla 40 pasażerów. Kontrakt zawiera 5-letni pakiet pełnego serwisowania.

Maszyny trafiała do Grupo de Transporte Especial, eskadry odpowiedzialnej za przewóz prezydenta, wiceprezydenta i najwyższych rangą urzędników państwowych. Embraery zastąpią wyeksploatowane Boeingi B737-2N3 na trasach południowoamerykańskich. Mają bowiem zasięg ograniczony do ok. 4100 km, co w praktyce wyklucza podróże międzykontynentalne.

Transport na większe odległości zapewnia jeden specjalnie przebudowany Airbus 319, noszący oznaczenie VC-1A i kod ICAO BRS01, co często tłumaczy się jako Brazylian Air Force One. Wprowadzony do służby w 2005 Airbus ma podobnie zabudowane wnętrze, jak w przypadku Embraerów. Dysponuje jednak większym zasięgiem, wynoszącym ok. 6800 km.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.