Reklama
Reklama

Ministerstwo obrony FR poinformowało, że zakończył się program modernizacji wszystkich, czterech głębokowodnych pojazdów poszukiwawczo-ratowniczych proj. 1855 Priz pozostających w dyspozycji WMF. Były one remontowane i modernizowane w stoczniach Krasnoje Sormowo i Kanonierskij Zawod. Prace odbywały się w ramach realizacji pierwszego etapu Koncepcji zabezpieczenia poszukiwawczo-ratowniczego WMF RF.

Głębokowodny pojazd poszukiwawczo-ratowniczy proj. 1855 Priz. Pojazd nr AS-28 należy do Floty Czarnomorskiej, AS-26 służy we Flocie Bałtyckiej, AS-30 we Flocie Oceanu Spokojnego, a ostatni zmodernizowany – AS-34 we Flocie Północnej

Jako ostatni został zmodernizowany pojazd nr AS-34. Wrócił on do składu Floty Północnej. W najbliższym czasie ma przejść testy zanurzeniowe na głębokość ponad tysiąca metrów.

Pojazdy Priz mają tytanowe kadłuby o długości 13,5 m i szerokości 3,8 m. Ich załogę stanowi 4 żołnierzy, a na pokładzie może zmieścić się jeszcze 20 ratowanych. Autonomiczność Priza wynosi 120 h, a z kompletem ratowanych 10 h. Po modernizacji pojazdy dysponują nowymi systemami pozycjonowania, poszukiwania hydroakustycznego i termowizyjnego, a także systemami podtrzymywania życia. Projekt modernizacji przygotowało Centralne biuro projektowo-konstrukcyjne Łazurit.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.