Reklama
Reklama

Rozpoczęły się próby naziemne drugiego prototypu rosyjskiego myśliwca nowej generacji PAK FA. Poinformował o tym na MAKS-2009 dowódca WWS, gen. płk Aleksandr Zielin.

Gen. Zielin powiedział, że samolot znajduje się już w ośrodku badawczym pod Moskwą - CAGI. Zielin dodał, że oblot prototypu PAK FA planowany jest na listopad 2009. Potwierdził tym samym wcześniejsze doniesienia.

Dotąd nie informowano oficjalnie o próbach PAK FA (Perspektiwnyj awiacjonnyj kompleks frontowoj awiacji). Przedstawiciele KnAAPO w Komsomolsku nad Amurem, gdzie powstają prototypy myśliwca, informowali jedynie, że są one budowane od końca 2007. Według gen. Zielina, powstały dotąd 3 prototypy do badań naziemnych (w tym do prób statycznych), a kończy się budowa prototypu do badań w locie.

Samolot, oznaczany także T-50, nie został pokazany na MAKS-2009. Pojawiły się tam jedynie znaczki OKB Suchoja, podpisane T-50, przedstawiające widok z przodu nieznanego wcześniej myśliwca. Nieoficjalnie mówi się, że to właśnie PAK FA. Jeśli rzeczywiście miałby on tak wyglądać, oznaczałoby to, że rosyjscy konstruktorzy wzorowali się na konstrukcjach amerykańskich, w tym przede wszystkim myśliwcu stealth F-22. Tymczasem gen. Zielin zapewniał, że PAK FA jest konstrukcją realizowaną według zupełnie nowej koncepcji.

Gen. Zielin przyznał, że konstruktorzy mają problemy z docelowymi silnikami PAK FA. Na razie prototypy są testowane z silnikami używanymi w myśliwcach Suchoja poprzedniej generacji, produkcji NPO Saturn. Nowe silniki są nadal opracowywane przez konstruktorów z NPO Saturn i MMPP Saliut.

Gen. Zielin powiedział, że samolot znajduje się już w ośrodku badawczym pod Moskwą - CAGI. Zielin dodał, że oblot prototypu PAK FA planowany jest na listopad 2009. Potwierdził tym samym wcześniejsze doniesienia.

Dotąd nie informowano oficjalnie o próbach PAK FA (Perspektiwnyj awiacjonnyj kompleks frontowoj awiacji). Przedstawiciele KnAAPO w Komsomolsku nad Amurem, gdzie powstają prototypy myśliwca, informowali jedynie, że są one budowane od końca 2007. Według gen. Zielina, powstały dotąd 3 prototypy do badań naziemnych (w tym do prób statycznych), a kończy się budowa prototypu do badań w locie.

Samolot, oznaczany także T-50, nie został pokazany na MAKS-2009. Pojawiły się tam jedynie znaczki OKB Suchoja, podpisane T-50, przedstawiające widok z przodu nieznanego wcześniej myśliwca. Nieoficjalnie mówi się, że to właśnie PAK FA. Jeśli rzeczywiście miałby on tak wyglądać, oznaczałoby to, że rosyjscy konstruktorzy wzorowali się na konstrukcjach amerykańskich, w tym przede wszystkim myśliwcu stealth F-22. Tymczasem gen. Zielin zapewniał, że PAK FA jest konstrukcją realizowaną według zupełnie nowej koncepcji.

Gen. Zielin przyznał, że konstruktorzy mają problemy z docelowymi silnikami PAK FA. Na razie prototypy są testowane z silnikami używanymi w myśliwcach Suchoja poprzedniej generacji, produkcji NPO Saturn. Nowe silniki są nadal opracowywane przez konstruktorów z NPO Saturn i MMPP Saliut.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.