Reklama
Reklama

Airbus Helicopters poinformował o pierwszym locie latającego laboratorium H225, wyposażonego w innowacyjny pokładowy układ przetwarzania obrazu. Próby wykazały, że jest zdolny on wybrać niewielki obiekt naziemny z odległości ok. 3,7 km i automatycznie śledzić go podczas podejścia do lądowania wykonywanego przez pilota.

Doświadczalny H225 z zabudowanym pokładowym układem przetwarzania obrazu / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Próby w locie dowiodły także prawidłowości działania architektury projektu Eagle i jego głównych elementów, takich jak głowica optoelektroniczna stabilizowana żyroskopowo i procesor. Kolejne próby skupią się na sprzężeniu urządzeń z automatycznym systemem sterowania lotem, aby w pełni zautomatyzować podejście do lądowania na wybranym obszarze.

Projekt badawczy pod kryptonimem Eagle (Eye for Autonomous Guidance and Landing Extension, układ widoczności do polepszenia autonomicznego kierowania i lądowania), ma na celu połączenie wszystkich funkcji przetwarzania obrazu i wprowadzenie ich do awioniki śmigłowca, poprawiając w ten sposób świadomość sytuacyjną załogi i zmniejszając wysiłek pilota poprzez automatyzację i zwiększenie bezpieczeństwa podejścia do lądowania, startu i lądowania w najbardziej wymagających środowiskach. Układ został zaprojektowany w celu zintegrowania z różnymi istniejącymi i przyszłymi śmigłowcami Airbusa.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.