Wiadomości
23 lutego w bazie w Bidar odbyła się uroczystość przyjęcia do służby w indyjskich wojskach lotniczych (IAF) pierwszych szkolnych Hawków Mk 132.
Hawk Advanced Jet Trainers (ATJ) został pozyskany przez IAF na mocy umowy z 26 marca 2004. 24 egz. mają zostać wyprodukowane bezpośrednio w zakładach BAE Systems w Warton, 42 kolejne - zmontowane w zakładach Hindustan Aeronautics Limited (HAL).
Pierwsze dwa samoloty przyleciały z Wielkiej Brytanii 12 listopada 2007 (zobacz: Pierwsze Hawki w Indiach). Od tej pory do odbiorcy trafiło łącznie 9 Hawków ATJ.
W ostatniej uroczystości w bazie Bidar, z udziałem ministra obrony, A. K. Antony, do uzbrojenia IAF przyjęto 5 samolotów. Szkolenie z udziałem Hawków rozpocznie się w lipcu 2008. Będą przygotowywać młodych pilotów do służby na najnowszych samolotach bojowych IAF, zastępując w tej roli MiG-i 21.
Wprowadzenie Hawków AJT pozwoli zoptymalizować proces szkolenia. Do tej pory brakowało bowiem samolotu szkolenia zaawansowanego. Mające prawie 40 lat historii stosunkowo powolne Kirany (odpowiadające osiągami PZL TS-11 Iskra), służą jedynie do treningu wstępnego i nie nadają się do przygotowania pilotów dla MiG-ów 29, Su-30 MKI czy Mirage 2000.
Główna bazą indyjskich Hawków będzie Bidar, niedaleko Karnaki, gdzie od 1963 rozpoczęto szkolenie pilotów IAF.

Hawk Advanced Jet Trainers (ATJ) został pozyskany przez IAF na mocy umowy z 26 marca 2004. 24 egz. mają zostać wyprodukowane bezpośrednio w zakładach BAE Systems w Warton, 42 kolejne - zmontowane w zakładach Hindustan Aeronautics Limited (HAL).
Pierwsze dwa samoloty przyleciały z Wielkiej Brytanii 12 listopada 2007 (zobacz: Pierwsze Hawki w Indiach). Od tej pory do odbiorcy trafiło łącznie 9 Hawków ATJ.
W ostatniej uroczystości w bazie Bidar, z udziałem ministra obrony, A. K. Antony, do uzbrojenia IAF przyjęto 5 samolotów. Szkolenie z udziałem Hawków rozpocznie się w lipcu 2008. Będą przygotowywać młodych pilotów do służby na najnowszych samolotach bojowych IAF, zastępując w tej roli MiG-i 21.
Wprowadzenie Hawków AJT pozwoli zoptymalizować proces szkolenia. Do tej pory brakowało bowiem samolotu szkolenia zaawansowanego. Mające prawie 40 lat historii stosunkowo powolne Kirany (odpowiadające osiągami PZL TS-11 Iskra), służą jedynie do treningu wstępnego i nie nadają się do przygotowania pilotów dla MiG-ów 29, Su-30 MKI czy Mirage 2000.
Główna bazą indyjskich Hawków będzie Bidar, niedaleko Karnaki, gdzie od 1963 rozpoczęto szkolenie pilotów IAF.