Wiadomości
Wczoraj przedstawiciele Boeinga i Pratt&Whitney podpisali uroczyście porozumienie o dostawach silników PW4062 dla samolotów tankujących KC-46A.
Porozumienie - przesądzone już kilka lat temu - zakłada, że Pratt&Whitnej dostarczy silniki dla każdego z produkowanych samolotów tankujących Boeinga. Koncern zobowiązał się do zakupu 368 jednostek napędowych, w latach 2013-2027, jednak szczegóły dostaw i płatności zależeć będą od decyzji Pentagonu, odnośnie tempa dostaw KC-46A.
Silniki rodziny PW4000 (ostatnio 4000-94) od lat napędzają cywilne Boeingi 767, a także MD-11 i wcześniejsze modele B747. Linie lotnicze wykorzystują także zamiennie jednostki General Electric i Rolls-Royce`a.
PW4062 jest najnowszą odmianą linii PW4000 i pierwszą, wykorzystaną do zastosowań wojskowych. Cywilna odmiana tych silników została już zainstalowana w 6 towarowych Boeingach 747-400ERF, kupionych w 2006 przez Cathay Pacific Airways z Hongkongu.

Porozumienie - przesądzone już kilka lat temu - zakłada, że Pratt&Whitnej dostarczy silniki dla każdego z produkowanych samolotów tankujących Boeinga. Koncern zobowiązał się do zakupu 368 jednostek napędowych, w latach 2013-2027, jednak szczegóły dostaw i płatności zależeć będą od decyzji Pentagonu, odnośnie tempa dostaw KC-46A.
Silniki rodziny PW4000 (ostatnio 4000-94) od lat napędzają cywilne Boeingi 767, a także MD-11 i wcześniejsze modele B747. Linie lotnicze wykorzystują także zamiennie jednostki General Electric i Rolls-Royce`a.
PW4062 jest najnowszą odmianą linii PW4000 i pierwszą, wykorzystaną do zastosowań wojskowych. Cywilna odmiana tych silników została już zainstalowana w 6 towarowych Boeingach 747-400ERF, kupionych w 2006 przez Cathay Pacific Airways z Hongkongu.